نقش پررنگ پتروشیمی‌ها در ارزآوری کشور

نقش پررنگ پتروشیمی‌ها در ارزآوری کشور
توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی می‌تواند افزون بر ارزآوری برای کشور به افزایش اشتغال نیز کمک کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به امید اقتصاد ایران به ارزآوری پتروشیمی‌ها در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: یکی از مبانی اساسی توسعه کشور ایجاد و توسعه صنایع پتروشیمی است که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، مواد اولیه صنایع پایین دستی را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌سازد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، دستیابی به اقتصادی شکوفا و توسعه یافته را نیازمند راهکارهای مناسب و متناسب با ظرفیت‌های فعلی اقتصادی و صنعتی دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف همه تصمیم گیران و مدیران اقتصادی ملزم هستند تا برای ایجاد زیرساخت‌های اساسی توسعه برنامه ریزی‌های اساسی را انجام دهند که یکی از مبانی اساسی توسعه در کشور ایجاد و توسعه صنایع پتروشیمی کشور است.
وی ادامه داد: توسعه این صنعت علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت، مواد اولیه صنایع پایین دستی را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌سازد.
ایمن آبادی به ظرفیت بالای اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که موضوع اشتغال یکی از چالش‌های اصلی اقتصاد کشور است، توسعه هرچه بیشتر صنایع وابسته به صنعت پتروشیمی می‌تواند علاوه بر ارزآوری برای کشور به افزایش اشتغال جوانان نیز کمک کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، صنعت پتروشیمی را محور و ستون توسعه اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: در حالی که دشمنان به جنگ اقتصادی با ایران روی آورده‌اند، باید همه ارکان اقتصادی کشور از این صنعت ارزشمند و سودآور حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های صنعت پتروشیمی نشانه‌ای از توانایی‌های علمی و فنی ایران و ایرانی است، گفت: امیدوارم با بهره‌مندی از سرمایه ارزشمند انسانی، تخصص و عزم ایجاد شده در سطوح مختلف، شاهد توسعه روز افزون صنعت پتروشیمی باشیم.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۵۷۸