مجلس با احیای کارت سوخت موافق است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بحث احیای کارت سوخت از اختیارات دولت است، اما ما نیز موافق بازگشت چنین طرحی هستیم.
علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که مصرف سوخت و دیگر حامل‌های انرژی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالاست، گفت: متاسفانه فرآورده‌های نفتی و به‌ویژه بنزین در ایران بدون ابزارهای کنترلی مصرف می‌شود و برخی افراد نیز قید و بندی برای صرفه‌جویی ندارند.

وی با بیان این‌که باید الزام‌هایی برای مهار مصرف سوخت اعمال شود، افزود: استفاده از کارت هوشمند سوخت یا به‌کارگیری راهکارهایی برای مدیریت مصرف سوخت می‌تواند روشی موثر برای مهار مصرف این فرآورده باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم به‌کارگیری راهکارهایی برای حفظ سرمایه‌های ملی، تصریح کرد: امروز که با مشکلات و معضلاتی همچون آلودگی هوا، ترافیک و ... باید در بخش مصرف سوخت مدیریت مناسب‌تری اتخاذ کنیم.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز در این باره به خبرنگار شانا گفت: بحث احیای کارت سوخت از اختیارات دولت است، اما ما نیز موافق بازگشت چنین طرحی هستیم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به موضوع قاچاق سوخت اشاره کرد و افزود: استفاده از سامانه‌های کنترلی همانند کارت سوخت می‌تواند راهکاری برای مقابله با قاچاق فرآورده باشد.

وی با تشکر از افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و با بیان این‌که با افتتاح این پروژه یک گام دیگر به خودکفایی در تولید بنزین نزدیک‌تر شده‌ایم، تصریح کرد: مشکل پالایشگاه‌های فرسوده را می‌توان با سرمایه‌گذاری از محل منابع صندوق توسعه ملی و سهم ۱۴,۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران برطرف کرد.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۷
تعداد بازدید : ۴۸۱