ضرورت شناسایی بازار هدف در حفظ مزیت رقابتی صادرکننده

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران استفاده از فرصت‌ها و خلاقیت تولیدکننده را دو عامل مهم در ایجاد و دستیابی به مزیت رقابتی برای ایشان عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران رضا توفیقی گفت: عوامل کلان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در یک جامعه ایجاد کننده مزیت رقابتی برای تولیدکننده است،

وی افزود: این عوامل کلان در برخی موارد از طریق فرصت‌های موجود در بازار و گاهی با خلاقیت خود تولیدکننده، صادرکننده و صنعتگر به‌دست می‌آید.

توفیقی گفت: تولید کننده وقتی دارای یک مزیت رقابتی باید شرایط را برای حداکثر استفاده از فرصتهای رقابتی خود مهیا کند و محصول نهایی خود را با تاکید بر مزایای رقابتی خود به مصرف کننده ارایه نماید.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: فرضاً تولید کننده ای در کشوری فعالیت می‌کند که هزینه تولید پایین است باید مزیت رقابتی خود را بر مبنای کاهش قیمت تمام شده قرار دهد و محصولات را با قیمت پایین‌تری نسبت به رقیب خود عرضه کند.

توفیقی تصریح کرد: اگر در اقتصادی، فناوری تولید در سطح بالا باشد و تمام کارگران آن آموزش‌دیده و در سطح بالایی باشند، باید استراتژی رقابتی تولید را بر مبنای کیفیت تنظیم کرد، چراکه زمینه برای آن فراهم است.

وی با بیان این که برای شروع یک فعالیت تولیدی باید مطالعات خوب و همه‌جانبه‌ای از بازار هدف داشته باشیم، گفت: شناسایی بازار هدف که محصولات تولیدی در آن عرضه می‌شود و همچنین مطالعه شرایط اقتصادی، در حفظ مزیت رقابتی تولید و صادرکننده ضروری است‌.

۱۲ مهر ۱۳۹۱ ۰۰:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۷۸۰