تعمیر مخزن ذخیره‌سازی ۲۶۰ هزار بشکه‎ای در شرکت آغاجاری

مدیرعملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری از تعمیر و بازسازی مخزن ذخیره‎سازی ۲۶۰ هزار بشکه‌ای واحد بهره‎برداری شماره ۴ این شرکت با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‎های موجود و صرفه‎جویی در هزینه‎ها برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیزجنوب، محمدرضا گودرزی با بیان این‎که این مخزن با تلاش کارکنان این شرکت و بخش خصوصی انجام شد، گفت: ایمن‎سازی، تعویض نقاط لوله آسیب‌دیده گاز خروجی و سیستم گاز مخزن نمکدار، تأمین و نصب شیر خلأشکن، تأمین خطوط لوله و شیر کنترل ۲ اینچ برای انجام اصلاحیه تأمین گاز پتویی مخزن، جوشکاری و تعمیر مهار انکریمانی، تعمیر خط لوله ٣٠ اینچ گاز خروجی مخزن و شیر دروازه‎ای ۳۰ اینچ به سمت مشعل‎های جدید و قدیم از اقدام‎های انجام شده در این مخزن است.

وی با بیان این‎که این عملیات با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‎های موجود و صرفه‎جویی در هزینه‎ها انجام شد، اظهار کرد: در فاز نخست، نصب مسدودکننده روی خطوط لوله ورودی و خروجی، فرآیند بخارزنی، تصفیه رسوبات برای بازیافت، انتقال شیرآلات ایمنی برای بازرسی دوره‎ای به اهواز و نصب داربست تا ارتفاع ١٢ متر انجام شد.

گودرزی افزود: در فازهای دوم و سوم این عملیات نیز ستون‎های پنج ضلعی به ارتفاع ١٢ متر، تعویض صفحه نگهدارنده، گلبرگ‎های سقف، خورشیدی بدنه و خرپاهای پنج ضلعی دیواره و کف مخزن تعمیر و بازسازی شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: تعمیر و بازسازی این مخزن با مشارکت کارکنان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری، افزون بر بهینه‎سازی فرآیند ذخیره‎سازی نفت، سود و صرفه اقتصادی فراوانی را برای این شرکت به همراه داشت.
۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۷
شانا |
تعداد بازدید : ۲۹۸