طراحی و ساخت مدارهای کنترلی کلیدهای قدرت الکتروپمپ‌ها در تنگ بیجار

به دلیل نبود فرمان‌‌پذیری و کارایی بردهای الکترونیکی کلیدهای قدرت باس بار ۳,۳ KV عملیات مهندسی معکوس، طراحی و ساخت مدارات کنترلی کلیدهای قدرت الکتروپمپ‎ها انجام شد.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب، محسن بیات، رئیس منطقه عملیاتی نفت‌شهر/ تنگ‌بیجار با اعلام این خبر گفت: قلب تپنده واحد بهره‎برداری تنگ بیجار، پمپ‎های انتقال میعانات است و این پمپ‎ها نیز به وسیله الکتروموتورهای فوق راه‎اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به اشکالات مدارات کنترلی کلیدهای قدرت الکتروپمپ‎ها و همچنین به منظور جلوگیری از توقف تولید و بالا بردن قابلیت اطمینان سیستم، عملیات مهندسی معکوس، طراحی و ساخته شد که با اتکا به توان و تخصص داخلی و صرف کمترین هزینه، نتایج پایش‎های انجام شده موفقیت‎آمیز ارزیابی شد.

رئیس منطقه عملیاتی نفت‌شهر/ تنگ‌بیجار با بیان این‎که هزینه صرف شده برای انجام این پروژه رقمی بالغ بر ۲۰۰ دلار است، توضیح داد: مهندسان شرکت در مناطق عملیاتی نفت‌شهر/ تنگ‌بیجار به منظور بومی‎سازی دانش فنی، جلوگیری از توقف تولید، استفاده بهینه از قطعات و تجهیزات و صرفه‌جویی ارزی _ ریالی اقدام به طراحی و پیاده‌سازی کنترلر بریکر کرده که پس از انجام آزمایش‌های لازم عملکرد آن تایید شد.

وی اظهار کرد: با اقدام‎های انجام شده در طراحی و ساخت این مدارات کنترلی، دسترسی به داده‎های ذخیره شده در PLC امکان‌پذیر نبوده و با توجه به این‎که دستگاه‌های فوق به شبکه‎ای متصل نیستند امکان کنترل از راه دور آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.
۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۹
شانا |
تعداد بازدید : ۲۸۴