خراسان جنوبی در انتظار افتتاح پروژه‌های عظیم صنعت گاز است

استان خراسان جنوبی امروز میزبان استاندار، معاون وزیر نفت در امور گاز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا پروژه های عظیم دیگری از صنعت گاز کشور با هدف توسعه گازرسانی شهری و روستایی و گازرسانی صنعتی افتتاح شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار اعزامی شانا به نهبندان، امروز (شنبه، ۱۴ مهرماه)، محمدمهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدیران ارشد صنعت گاز و مدیران و مسئولان محلی استان خراسان جنوبی در نهبندان حضور می‌یابند تا تعداد دیگری از پروژه‌های توسعه‌ای صنعت گاز در این استان به بهره‌برداری رسد.

خط لوله انتقال گاز سربیشه_ نهبندان، خط لوله انتقال گاز سربیشه_ درح، گازرسانی به سه شهر نهبندان، شوسف، درح، گازرسانی به ۱۰۱ روستای سطح استان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸۸ روستای جدید، از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در برنامه افتتاح امروز قرار دارد.

اجرای این پروژه‌ها، ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش خط لوله انتقال گاز سربیشه_ نهبندان، ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش گازرسانی به شهر نهبندان و ۵۰ میلیارد ریال در بخش گازرسانی به شهر شوسف هزینه دربر داشته است.

افزون بر طرح‌های یاد شده، پروژه‌های گازرسانی به ۳۰ روستای شهرستان بیرجند، ۲۱ روستای شهرستان درمیان، ۱۴ روستای شهرستان بشرویه، یک روستای شهرستان نهبندان، ۱۰ روستای شهرستان طبس، ۹ روستای شهرستان فردوس، ۱۱ روستای شهرستان قاینات و پنج روستای شهرستان سربیشه نیز افتتاح می‌شوند که ۱۳ هزار و ۲۳ خانوار را از نعمت گاز برخواردار خواهند کرد.

امروز، عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸۸ روستای سطح استان با یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود که بر اساس آن، ۱۹ هزار و ۳۱۲ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
۱۴ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۲۰۰