تولید محصولات پتروشیمی محرک اصلی رشد تقاضا برای نفت خام

تولید محصولات پتروشیمی محرک اصلی رشد تقاضا برای نفت خام
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که محصولات پتروشیمی در سال های آتی بزرگترین محرک رشد تقاضای جهانی برای نفت خام خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، تولیدمحصولات پتروشیمی تا سال 2050 میلادی نزدیک به نیمی از رشد تقاضا برای نفت خام را به خود اختصاص می دهند. آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز جمعه 13 مهرماه اعلام کرد: انتظار می رود تقاضا برای نفت خام از سوی تولید کنندگان محصولات پتروشیمی در سال های آتی از بخش حمل و نقل (transport sector)، به عنوان بزرگترین محرک رشد تقاضای جهانی پیشی گیرد.

آژانس بین المللی انرژی می گوید: در حالی که رشد فروش وسائط نقلیه الکتریکی (electric vehicles) و بهبود بیشتر راندمان مصرف سوخت، تقاضا برای نفت خام از سوی بیشتر وسایل نقلیه جاده ای را کاهش داده است؛ پیش بینی می شود تولید ترموپلاستیک های کلیدی (key thermoplastics) در فاصله سال های 2010 تا 2050 میلادی با افزایش بیش از دو برابری همراه باشد.

بر اساس تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی، به این ترتیب تقاضا برای محصولات پلاستیکی سبب می شود تولید محصولات پتروشیمی تا سال 2030 میلادی بیش از یک سوم از رشد تقاضای جهانی نفت خام را به خود اختصاص دهند. انتظار می رود این رقم تا سال 2050 میلادی به حدود نیمی از رشد تقاضا برای نفت خام برسد که در نتیجه آن تا میانه قرن جاری روزانه هفت میلیون بشکه در روز به رقم تقاضا برای نفت خام افزوده می شود.
۱۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۷۹