رونق طرح‌های توسعه پالایشی کشور با تحول شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با تبدیل شدن شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به یک شرکت سودده، طرح‌های مهم پالایشی کشور رونق و سرعت می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، علیرضا صادق‎آبادی در آیین معارفه حمیدرضا کریمی‌جعفری، مدیرعامل جدید شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران که بعدازظهر روز گذشته، (شنبه، ۱۴ مهر) در محل ساختمان این شرکت برگزار شد، با تاکید بر این‌که مهم‌ترین اصل در شرکت‌های پروژه‌محور سوددهی و رضایت مشتری است، ابراز امیدواری کرد: به دنبال تحرک و رشدی که از حدود ۶ ماه گذشته در پروژه‌های این شرکت آغاز شده است، به‌زودی به یک شرکت سودده تبدیل شده و شاهد تحولی جدی در طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌های کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس گفت: با همکاری شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، روز گذشته (۱۳ مهر) واحد تصفیه هیدروژنی نفتای بندرعباس در سرویس قرار گرفت و گوگرد بنزین تولیدی روزانه این پالایشگاه از ۳۵۰ پی‌پی‌ام به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام رسید.

وی با بیان این‌که لودینگ کاتالیست واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه نیز در یک ماه آینده انجام خواهد شد، افزود: به این ترتیب ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی روزانه این پالایشگاه به بنزین یورو ۴ تبدیل و ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز تولیدی این پالایشگاه به نفت گاز یورو ۴ با میزان گوگرد ۵۰ پی‌پی‌ام تبدیل می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پروژه آب بهمنشیر و واحد تقطیر پالایشگاه اصفهان را از دیگر پروژه‌های موفق شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران برشمرد و گفت: همه توان خود را برای تبدیل شدن این شرکت به یک شرکت سودده به کار خواهیم گرفت تا از همه ظرفیت‌های این شرکت در پروژه‌ها استفاده و رضایت مشتریان جلب شود.

علیرضا صادق‌آبادی با اشاره به افزایش تولید بنزین کشور از میانگین ۶۲ میلیون لیتر در روز به روزانه ۹۴ میلیون لیتر گفت: در ماه‌های گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در تولید بنزین کشور بودیم و پس از این، طرح‌هایی نظیر طرح‌های کاهش نفت کوره و خطوط انتقال که حاشیه سود بالاتری دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی طرح توسعه پالایشگاه آبادان را یکی از مهم‌ترین طرح‌های مورد تمرکز عنوان کرد و افزود: با تکمیل بخش دوم فاز ۲ طرح توسعه پالایشگاه آبادان و فاز ۴ این طرح، در آینده‌ای نزدیک نفت کوره این پالایشگاه کاهش می‌یابد و به یک پالایشگاه سودده تر تبدیل خواهد شد.

صادق‌آبادی اولویت بعدی طرح‌های توسعه‌ای را طرح توسعه پالایشگاه تهران عنوان کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم پالایشی کشور محسوب می‌شود که با راه‌اندازی واحد NHT و CCR آن بنزین تولیدی پالایشگاه تهران به بنزین یورو ۴ تبدیل خواهد شد و با احتساب بنزین تولیدی پالایشگاه اراک، بنزین یورو ۴ بیشتری در کشور تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: تبدیل شدن بنزین تولیدی در این پالایشگاه افزون بر اثرات زیست محیطی، پالایشگاه را سودده‌تر می‌کند و هزینه‌های انتقال فرآورده در کشور نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: همکاری گروهی در کنار مدیریت مهندس جعفری که از مهندسان جوان و خوشنام صنعت نفت است، می‌تواند سبب تحول بزرگی در این شرکت و زنجیره طرح‌ها‌ی توسعه‌ای پالایشگاه‌های کشور شود.

مدیرعامل جدید شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز در این آیین گفت:‌ این شرکت ساختاری پروژه‌ای و توسعه‌ای دارد که تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با همکاری گروهی بر مشکلات غلبه و شرکت را به شرکتی سودده و بهره‌ور تبدیل کنیم.

حمیدرضا کریمی‎جعفری سه محور کاری خود را شامل اتمام پروژه‌هایی که در مرحله نهایی هستند، سرعت بخشیدن به پروژه‌های جاری که مهم‌ترین آنها طرح توسعه پالایشگاه آبادان و پروژه جاسک است و تعریف پروژه‌های جدید با نگاهی به آینده از جمله طرح توسعه پالایشگاه تهران عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین ابزار کاری ما برای دستیابی به این اهداف نیروی انسانی است که تلاش خواهیم کرد با تفکر گروهی و سازمانی و ایجاد انگیزه در بین کارکنان به اهداف سازمانی خود دست یابیم.
۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۳
شانا |
تعداد بازدید : ۲۷۳