گزارش کامل «تابناک» از بررسی CFT در مجلس؛ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) را به عنوان اولین دستور مورد بررسی قرار دادند و در نهایت این لایحه با 143 رأی موافق 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر به تصویب رسید.
بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم( CFT )که پیش از این به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود، امروز دوباره در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

در بررسی کنوانسیون، دو مخالف و دو موافق هر کدام، ۱۵ دقیقه صحبت کردند و بعد از آن ۱۵ دقیقه زمان ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی قرار گرفت و در نهایت هم محمد جواد ظریف ۱۵ دقیقه از این لایحه دفاع کرد.

موافقان و مخالفان این لایحه عبارتند بودند از: محمد دهقان و سیدحسین نقوی حسینی نمایندگان طرقبه و ورامین به عنوان مخالف و بهروز نعمتی و محمد فیضی نمایندگان تهران و اردبیل نیز به عنوان موافقان هر کدام به مدت 15 دقیقه نطق خود را ایراد کردند.

در نهایت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با 143 رأی موافق 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر به تصویب رسید و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.
۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۲۵۱