اجرای موفقیت‎آمیز عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ گاز آغار و دالان

رئیس اداره خدمات عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران از انجام موفقیت‎آمیزعملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار و دالان با تلاش متخصصان این اداره خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران، بیژن آقایی اظهار کرد: عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار و دالان، از کیلومتر ۱۳۷ تا لخته‌گیر ۱۶۰۰ به طول ۱۷۰ کیلومتر و از لخته‌گیر ۱۶۰۰ به ایستگاه ۲۰۰۰ به طول ۵۰ کیلومتر انجام شد.

وی با بیان این‎که این عملیات به منظور تمیزسازی خط ۴۲ اینچ و تعمیرات اساسی پالایشگاه دالان و همچنین تعمیرات ۲۱ نقطه از بالادست خط فوق انجام شد، افزود: این توپکرانی با هماهنگی ستاد مناطق نفت‎خیز جنوب و منطقه دالان از کیلومتر ۱۳۷ تا ایستگاه ۱۶۰۰ و متعاقبا از ایستگاه ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ آغار انجام شد.

رئیس اداره خدمات عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران درباره ادامه این عملیات تصریح کرد: پس از آماده‎سازی و تامین فشار و اندازه مورد نیاز، توپک از سوی منطقه دالان به سوی ایستگاه ۱۶۰۰ ارسال شد و در ادامه با افزایش فشار و اندازه توپک رها شده در توپک‌گیر ایستگاه ۱۶۰۰ با موفقیت دریافت شد.

رئیس اداره خدمات عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران افزود: با هماهنگی منطقه آغاجاری در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات ارسال توپک دوم از لخته گیر ۱۶۰۰ به سوی لخته گیر ۲۰۰۰ آغاز شد و این عملیات موفقیت‎آمیز با دریافت توپک در محل مورد نظر به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، توپکرانی عملیات عبوردادن شیء خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف تمیز کردن شریان‎های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه‎گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش‎دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط انجام می‎شود.
۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۸
شانا |
تعداد بازدید : ۲۸۷