مدیریت مصرف سوخت باید جدی گرفته شود

مدیریت مصرف سوخت باید جدی گرفته شود
سخنگوی کمیسیون انرژی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت مصرف سوخت، گفت: هم اکنون به دنبال افزایش اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همسایه قاچاق سوخت رونق گرفته است و این موضوع اهمیت مدیریت مصرف با بهره‌گیری از روش‌های مختلف را دوچندان می‌کند.
اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این‌که سهمیه‌بندی روشی برای کنترل مصرف سوخت است، گفت: هرچند چنین پیشنهادی تاکنون از طرف دولت مطرح نشده است یا نمایندگان مجلس طرحی به کمیسیون انرژی ارائه نداده‌اند، اما یکی از راه‌های مدیریت مصرف بنزین، سهمیه‌بندی و استفاده از کارت هوشمند سوخت است.

وی افزود: باتوجه به این‌که اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همسایه قابل توجه است و قاچاق سوخت نیز در مقایسه با گذشته رقم بالایی را نشان می‌دهد، از این رو باید مصرف سوخت را مدیریت کرد و برای آن چاره‌ای اندیشید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید قاچاق سوخت در مرزهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی بیش از گذشته کنترل شود. تفاوت قیمت، قاچاق بنزین را افزایش داده، به گونه‌ای که میلیون‌ها لیتر بنزین در روز و در مرزها قاچاق می‌شود.

قره‌خانی با بیان این‌که مصوبه استفاده از کارت سوخت در دست دولت است، عنوان کرد: در این بخش به دولت تکلیف شده از مشوق‌هایی برای استفاده از کارت سوخت استفاده کند که یکی از این مشوق‌ها سهمیه‌بندی بنزین است.
۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۴۳۲