راه اندازی یک طرح مشترک پتروشیمی میان کانادا و کویت تا سال 2023

طرح جدید با هدف بهره گیری از منابع گاز سرشار استان آلبرتا کانادا صورت می گیرد که در سال های اخیر سرمایه گذاری های فراوانی را در حوزه پتروشیمی به خود جذب کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، منابع آگاه در حاشیه پنجاه و دومین نشست سالانه انجمن پتروشیمی اروپا یا ای پی سی ای (EPCA) اعلام کردند: انتظار می رود پروژه هیدروژن زدایی پروپان (PDH) و پلی پروپیلن (PP) شرکت پتروشیمی کانادا کویت (Canada Kuwait Petrochemical Corporation) که قرار است در آلبرتا کانادا به بهره برداری برسد؛ تا نیمه دوم سال 2023 میلادی راه اندازی شود.

این منابع همچین می گویند: در حالی که عملیات طراحی و مهندسی پایه (front end engineering design) پروژه یادشده در حال نهایی شدن است؛ قرارداد تدارکات مهندسی و ساخت و ساز (engineering procurement and construction) پروژه احتمالا ظرف سه ماه به شرکت واجد شرایط واگذار می شود.

واحد 550 هزار تنی هیدروژن زدایی پروپان روزانه 22 هزار بشکه پروپان تولید شده در آلبرتا را به مصرف می رساند و مجتمع تولید پلی پروپیلن یادشده نیز پیش بینی می شود سالانه تا سقف 550 هزار تن پلی پروپیلن تولید کند.

این پروژه یک طرح مشترک 50:50 میان شرکت صنایع پتروشیمی کویت (Petrochemical Industries Company) و شرکت خط لوله پمبینا (Pembina Pipeline Corporation) کانادا به شمار می رود.

طرح جدید با هدف بهره گیری از منابع گاز سرشار استان آلبرتا کانادا صورت می گیرد که در ماه ها و سال های اخیر سرمایه گذاری های فراوانی را در حوزه پتروشیمی به خود جذب کرده است.
۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۱
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۱۰