قشم مستعد توسعه صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه گذاری است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جزیره قشم به دلیل وجود زیر ساخت های مطلوب ، منطقه مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی است.
رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: منطقه آزاد قشم یکی از مناطق آزاد کشور است که از نظر گردشگری، تجارت و همچنین صنعت توسعه یافته است به دلیل موقعیت استراتژیک خود و قرار داشتن در آب های خلیج فارس و نیز وجود ذخایر گسترده نفت و گاز می توان صنعت پتروشیمی را در آن گسترش داد.
وی افزود: ایران به عنوان کشوری نفتی باید به سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی حرکت کند و در این مسیر پتروشیمی به دلیل دارا بودن ارزش افزوده بالا و تولید و تنوع محصولات مختلف ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
نوروززاده ادامه داد: پتروشیمی می تواند در تامین ارز کشورنقش آفرین باشد و توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق مختلف افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز اثر بخش خواهد بود.
وی درباره توسعه پتروشیمی در منطقه قشم گفت: یک گروه سرمایه گذار خارجی به همراه چند شرکت ایرانی در حال سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری در یکی از طرح های پتروشیمی است و قرار است که متانول را در فاز نخست تولید کرده و سپس زنجیره تولید این محصول را تکمیل کند ، همچنین چند شرکت دیگر ایرانی نیز برای طرح های مورد نظر خود مجوزهای لازم و موافق اصولی را دریافت کرده اند و قرار است که گاز را به پلی پروپیلن و محصولات نهایی تبدیل کنند.
معاون وزیر نفت درباره حمایت از سرمایه گذاری های جدید گفت: در سفرها به دنبال رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاران و شرکت ها هستیم و مدیران طرح ها در قشم نیز در جلسه ای که برگزار شد مشکلات ، نظرها و دیدگاه های خود را بطور مستیقم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز منطقه آزاد قشم ارائه کردند و ما نیز به دنبال رفع موانع هستیم .
نوروز زاده افزود: منطقه قشم با عسلویه و ماهشهر تفاوت دارد ما دراین مناطق بیشتر توسعه صنعتی را شاهد هستیم اما در قشم شاهد تجارت و گردشگری نیز هستیم و این جزیره به دلیل دارا بودن وسعت زیاد و قابلیت های حمل و نقل فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به نقش این شرکت در روند توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: NPC در کل کشور نقش رگولاتور و تنطیم کننده را دارد و رابط بین حاکمیت و بخش خصوصی است.
وی اظهارکرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درارائه مجوز، تامین خوراک و اولویت بندی تامین منایع ارزی طرح های پتروشیمی نقش آفرین است.
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۱۲
تعداد بازدید : ۲۸۰