سرمایه گذاری عظیم آلمان در صنعت پتروشیمی آمریکا

آلمان برای ساخت یک مجتمع 500 هزار تنی متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات در تگزاس سرمایه گذاری می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، هیئت مدیره شرکت کووسترو آلمان (Covestro) به تازگی سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون یورویی برای ساخت یک مجتمع 500 هزار تنی متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) در سایت بی تاون (Baytown) تگزاس را تایید کرد. این پروژه با هدف افزایش ظرفیت تولید محصول یادشده در منطقه بزرگ تجاری آمریکای شمالی، موسوم به نفتا (NAFTA)، به 740 هزار تن در سال اجرایی می شود.
این اقدام بزرگترین سرمایه گذاری یکجا (single investment) در تاریخ این شرکت به شمار می رود. انتظار می رود تولید در ماه آوریل سال 2024 میلادی کلید بخورد. با توسعه بیشتر، کووسترو فرصت خواهد یافت تا یک مجتمع کوچک 90 هزار تنی خود در این سایت را تعطیل کند.
بنا بر اعلام این شرکت، طرح توسعه ای یادشده کووسترو را تا سال 2024 میلادی به پیشرو افزایش ظرفیت در این حوزه در منطقه تبدیل می کند.
این شرکت آلمانی افزود: با رسیدن این پروژه به مرحله بهره برداری، بی تاون با قوت بیشتر جایگاه خود به عنوان پیشگام افزایش ظرفیت جهانی را تثبیت خواهد کرد.
مارکوس استایلمن، مدیر عامل کووسترو، می گوید: تقاضا برای متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات در پیش بینی های آتی همچنان با رشد همراه خواهد بود و چشم انداز نرخ بهره برداری از ظرفیت (capacity utilisation rate) نیز امیدوار کننده است.
۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۴۰