مشتریان جدیدی برای فروش نفت ایران یافته‌ایم

مشتریان جدیدی برای فروش نفت ایران یافته‌ایم
معاون اول رئیس جمهوری گفت: مشتریان جدیدی برای فروش نفت یافته‌ایم، ضمن این‌که با خریداران سنتی نیز برای یافتن راهکارهای جدید همکاری در حال مذاکره هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، اسحاق جهانگیری، امروز (یکشنبه، ۲۲ مهرماه) در همایش روز جهانی استاندارد، به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: هرچند برخی خریداران نفت ایران، در ماه‌های اخیر و پیش از فرا رسیدن ۱۳ آبان‌ماه زمان اعمال تحریم‌ها، خرید خود را متوقف کردند، اما توانستیم مشتریان جدیدی را برای فروش نفت‌ بیابیم.

وی افزود: از طرف دیگر با مشتریان سنتی نیز مذاکره کردیم تا راهکارهایی را برای همکاری بیابیم، این موضوع عجیبی نیست که کشورهایی که تحریم می‌شوند به دنبال راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها باشند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند کشوری که مورد تحریم قرار می‌گیرد، راهکارهایی را پیدا می‌کند که بتواند در این مسیر موفق شود.

جهانگیری به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره و عنوان کرد: از جمله اتفاق‌هایی که آمریکا انتظار آن را نداشت افزایش قیمت نفت بود، رئیس جمهوری آمریکا فکر می‌کند سعودی‌ها و دیگر کشورها قادرند با جایگزینی نفت ایران، نگذارند بهای نفت افزایش یابد، اما می‌بینید با این‌که هنوز به موعد اعمال تحریم‌ها نرسیده‌ایم، نفت ایران به بشکه‌ای بالای ۸۰ دلار رسیده است، یعنی اگر نصف نفت گذشته را صادر کنیم، به همان میزان درآمد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با این‌که ادعا کرده‌اند می‌خواهند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا روش‌های مختلفی برای این کار پیدا شده است و فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی به میدان آمده‌اند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: پول نفت را از روش‌های مختلف دریافت کرده‌ایم، البته صادرات نیز افزایش می‌یابد، این در حالی است که مردم به کالاهای داخلی گرایش بیشتری پیدا می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: نفت کالایی راهبردی است که دنیا نمی‌تواند از آن بی‌نیاز باشد و همان کشورهایی که خرید نفت از ایران را صفر کردند به دنبال راهکارهایی هستند که به طور غیرمستقیم نفت ما را بخرند.
۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۰
شانا |
تعداد بازدید : ۴۱۸