تجمیع هلدینگ‎های پتروشیمی اقدامی مثبت تلقی می‌شود

تجمیع هلدینگ‎های پتروشیمی اقدامی مثبت تلقی می‌شود
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ادغام هلدینگ‌های پتروشیمی سرمایه‌های این شرکت‌ها را افزایش داده و توسعه اقتصادی را نیز در پی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، رضا نوروززاده، امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهرماه) در دومین روز از چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو و در نشست تخصصی «هلدینگ‌داری در صنعت پتروشیمی، نگاهی بر الزام‌ها، چالش‌ها و آسیب‌شناسی توسعه متکی بر صندوق‌های بازنشستگی» اظهار کرد: سازمان‌های توسعه‌ای باید به نقش اصلی خود بازگردند. آنها می‌توانند سرمایه‌های سرگردان را جذب کنند و در کنار بخش خصوصی قرار گیرند.

وی به موضوع تجمیع هلدینگ‌های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: هلدینگ‌ها باید همگون و دارای سنخیت باشند. بی شک تجمیع هلدینگ‌های پتروشیمی به نفع جامعه، توسعه کشور و در مجموع به سود خود آنهاست. تجمیع هلدینگ‌ها به ایجاد بخش خصوصی واقعی در این شرکت‌ها می‌انجامد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که پتروشیمی در برخی موارد پل ارتباطی میان دولت و بخش خصوصی است، عنوان کرد: شرکت‎های پتروشیمی به صورت منظم ارز مورد نیاز کشور را در سامانه نیما عرضه می‌کنند.

چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی و هم‌اندیشی بی‌واسطه دست‌درکاران، نخبگان و متخصصان حرفه‌ای داخلی و خارجی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، دیروز (سه‎شنبه، ۲۴ مهرماه) آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

برگزاری ۶ نشست تخصصی شامل نقش CSR در تغییر فضای کسب‌وکار شرکت‌های فعال در حوزه صنعت، بررسی پارادایم‎های جدید در بالادستی صنعت نفت و گاز، راهبردهای پیشنهادی برای اصلاح سیاست‎ها، ‌ساختار و مقررات بازار برق ایران، آخرین پیشرفت‎های مدیریت پروژه در صنعت نفت و گاز، هلدینگ‎داری در صنعت پتروشیمی؛ نگاهی بر الزام‌ها و چالش‎ها و آسیب‎شناسی توسعه متکی بر صندوق‎های بازنشستگی، دورنمای تولید و مصرف گاز و ارتباط آن با شدت مصرف انرژی و تخصیص گاز مازاد در این دوره از کنگره برنامه‌ریزی شده است.
۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۳۰
شانا |
تعداد بازدید : ۳۸۱