ایران برای تداوم فروش نفت خود راهکارهایی در نظر گرفته است

ایران برای تداوم فروش نفت خود راهکارهایی در نظر گرفته است
معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها برای روز ۱۳ آبان تبلیغ می‌کنند و شاخص آنها رساندن صادرات نفت ایران به صفر است، بر همین اساس برخی کشورها تسلیم شدند و تعدادی نیز توجهی نکردند، ما تعدادی شریک جدید نیز برای فروش نفت یافته‌ایم و راهکارهایی داریم تا نفت خود را صادر کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) در آیین بیست‌ودومین سالروز ملی صادرات که در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار شد، با بیان این‌که دولت می‌خواهد شرایط بین‌المللی و سیاسی داخلی را به گونه‌ای مدیریت کند که ثبات و آرامش به اقتصاد بازگردد و شاخص‌های اقتصادی قابل پبش‌بینی باشد، گفت: در دولت یازدهم موفق شدیم ثبات و آرامش را به اقتصاد بازگردانیم، نرخ تورم تک رقمی و فضای بین‌المللی مساعد شد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که نمی‌گویم راه ساده است، تصریح کرد: راه دشواری داریم، اما باید با اراده و همراهی همه، این راه را با موفقیت طی کنیم و بدانیم که تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

جهانگیری با اشاره به ادعاهای دروغ مقام‌های آمریکایی در همراهی با ملت ایران، عنوان کرد: اگر آنها چنین اظهار می‌کنند، چرا امروز بدترین سخت‌گیری‌ها را در زمینه تامین مواد اولیه، دارو و نقل و انتقال پول برای کالاهای ضروری مردم دارند تا فشار بر دوش مردم باشد؟

وی گفت: راه مقابله با تحریم‌ها تنها برعهده دولت و حکومت نیست، یک وظیفه ملی است و همه نهادهای مدنی، بخش خصوصی و دولت و حکومت باید این پیام را به آمریکا داشته باشند که با همراهی هم از این گردنه عبور خواهیم کرد. اگر متحد باشیم و در کنار هم بایستیم و قبول کنیم که دوره سختی است، این دوره، طولانی نخواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: ما در تصمیم‌گیری‌ها منافع ملی و منافع ۸۰ میلیون نفر را در نظر می‌گیریم، در حالی که شاید از نظر بخشی، آن تصمیم منطقی نباشد.

جهانگیری در پاسخ به طرح پیشنهادی تعدادی از فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان درباره افزایش قیمت بنزین، عنوان کرد: آیا واقعا در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین امکان‌پذیر است؟ باید سیاست‌ها را گام به گام پیش ببریم و از اقتصاد دولتی که یارانه‌ای و نفتی است به سمت اقتصاد آزاد برسیم و این اقدام یک شبه صورت نمی‌گیرد و باید سیاست مدیریت شده‌ای متناسب با شرایط جامعه داشته باشیم.

۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۸
شانا |
تعداد بازدید : ۳۲۵