دوره های آموزشی دیپلمات انرژی برگزار می شود

دوره های آموزشی دیپلمات انرژی برگزار می شود
دوره های آموزشی دیپلمات انرژی با هدف ارتقای سطح شرکت کنندگان در مذاکره های بین المللی به زودی برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت آموزش موسسه مطالعات بین المللی انرژی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این دوره آموزشی سبب می شود شرکت کنندگان در مذاکره های بین المللی با تجربه تر عمل کنند و نیروهای زبده تری در نشست های آینده شرکت داشته باشند.
دکتر عسگر کمیلی افزود: تاکنون دو جلسه برای تعیین سرفصل ها و هدف گذاری این دوره ها برگزار و دیدگاه های ارائه شده بررسی و مذاکره شده است.
وی ادامه داد: معاونت بین الملل وزارت نفت و همکاران امور اوپک برای تدوین و نهایی کردن سرفصل های دوره های آموزشی همکاری نزدیکی با موسسه دارند.
سرپرست معاونت آموزش موسسه مطالعات بین المللی انرژی گفت: دوره آموزشی توسعه پایدار به عنوان یک دوره ویژه نیز به زودی به مدت ۹ ماه برگزار می شود.
وی با بیان این که دوره حرفه ای بین المللی مدیریت پروژه به زودی در تهران با همکاری یک دانشگاه معتبر اروپایی برگزار خواهد شد، گفت: شرکت ملی نفت و شرکت پالایش و پخش هر یک به ترتیب ۷۰ و ۱۲ نفر را برای این دوره معرفی کردند.
کمیلی افزود: این ۸۲ نفر در آزمون آیلتس شرکت کرده و ۴۰ نفر پذیرفته شده اند، ضمن آن که دوره نهایی آموزش زبان از اردیبهشت ماه آغاز شده و هفدهم شهریور به پایان رسید و هنوز نتایج آزمون از سوی دانشگاه طرف قرارداد اعلام نشده است.
وی تصریح کرد: دوره آموزشی حرفه ای بین المللی مدیریت پروژه تا پایان آبان ماه تشکیل خواهد شد.
سرپرست معاونت آموزش موسسه مطالعات بین المللی انرژی اظهار کرد: آموزش نیروهای تازه تبدیل وضعیت شده، یکی دیگر از فعالیت های آموزشی موسسه است که با همکاری آموزش مرکزی شرکت ملی نفت در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: از آغاز امسال تاکنون ۳۳ دوره آموزشی برای کارکنان شرکت نفت و گاز پارس در تهران و عسلویه برگزار شده است و دوره های آموزشی دیگری تا پایان سال برای این شرکت برگزار خواهیم کرد.
کمیلی افزود: شورای عالی زبان تخصصی با حضور استادان برجسته زبان در موسسه مطالعات بین المللی انرژی تشکیل شده است و دروس تخصصی و فنی به زبان انگلیسی بنا به نیاز مدیران ارشد صنعت نفت تدریس خواهد شد.
وی گفت: دوره دکترای پژوهش محور قرار است به عنوان یک دوره تخصصی در موسسه مطالعات برگزار شود و طرح پیشنهادی در وزارت علوم برای صدور مجوزهای لازم در حال بررسی است.
۱۶ مهر ۱۳۹۱ ۰۱:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۲۹۲