تعویض ۳۴ کیلومتر از خط لوله ۳۰ اینچ نفت خام مارون به اصفهان

تعویض کیلومتر ۲۰ تا ۵۴ از خط لوله ۳۰ اینچ نفت خام مارون به اصفهان با موفقیت انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان، مدیر این منطقه در تشریح این عملیات گفت: پروژه تعویض ۳۴ کیلومتر از خط لوله ۳۰ اینچ نفت خام مارون به اصفهان حد فاصل کیلومتر ۲۰ تا ۵۴ (از رودخانه مارون تا مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز واقع در استان خوزستان) در ۱۱۷ ساعت توقف، با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این منطقه انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت مساعد بودن شرایط جوی و رفع برخی از معارضات پیش بینی می شود فاز ۲ این پروژه طی بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان افزود: با توجه به عمر بالای این خط لوله و بر اساس اطلاعات پیگرانی هوشمند مبنی بر وجود عیوب در ۸۰ محدوده از آن پس از بررسی و کارهای کارشناسی، با موافقت مسئولان شرکت تصمیم بر تعویض ۶۷ کیلومتر از خط لوله گرفته شد.

بشارتیان با بیان این‌ که برای تخلیه خط از روش تزریق هوا در خط لوله ۳۰ اینچ استفاده شده است، در تشریح نحوه تخلیه خط قدیم و بهره‌برداری از خط جدید اظهار داشت: پس از تزریق آب و ارسال ۲ دستگاه پیگ ردیاب با تزریق هوا نفت خام موجود در خط لوله قدیم به طرف مخازن مرکز انتقال نفت شماره یک امیدیه هدایت شد که بدون هیچ گونه حادثه و آلودگی زیست محیطی خط تخلیه و پس از عملیات قطع و وصل خط جدید به بهره‌برداری رسید.
۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹
شانا |
تعداد بازدید : ۳۲۴