جهش چشمگیر سود شرکت سیپکم عربستان

شرکت پتروشیمی بین المللی سعودی، موسوم به سیپکم از رشد 48 درصدی درآمد سه ماهه سوم خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی د نشنال (The National)، شرکت پتروشیمی بین المللی سعودی، موسوم به سیپکم (Sipchem)، به تازگی از رشد 48 درصدی درآمد سه ماهه سوم خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی خبر داد. رقمی که به میزان قابل ملاحظه ای فراتر از پیش بینی کارشناسان بود و به دلیل افزایش بهره وری این شرکت در بخش تولید حاصل شد.

سیپکم در بیانیه ای به بازار بورس اوراق بهادار عربستان سعودی اعلام کرد: سود خالص قابل اعطا به سهامداران شرکت، در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر امسال به رقم 180 میلیون و 300 هزار ریال سعودی بالغ شد. سهام سیپکم در بازار بورس عربستان موسوم به تداول مبادله می شود. رقم سود خالص یاشده به طور چشمگیری بیشتر از رقم 156 میلیون و 300 هزار ریال پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بر اساس نظرسنجی بلومبرگ بود.

درآمدهای سیپکم در بازه زمانی مورد نظر رشد 26 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرد و به رقم یک میلیارد و 340 میلیون ریال سعودی رسید.

در بیانیه بورس آمده است که افزایش درآمد سیپکم بیشتر ناشی از تلاش پیوسته این شرکت برای بهبود راندمان عملکرد مجمتع های تولید خود و افزایش متوسط قیمت فروش محصولات آن است.

بانک تجاری ملی (National Commercial Bank) که پیش بینی می کرد درآمد خالص سیپکم به 122 میلیون سعودی برسد؛ می گوید: نرخ بالاتر تولید مهمترین عامل رشد 25.8 درصدی درآمدهای این شرکت به شمار می رود.
۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
نیپنا |
تعداد بازدید : ۵۴۲