تحریم خرید گاز از ایران یک مانور تبلیغاتی است

تحریم خرید گاز از ایران یک مانور تبلیغاتی است
سخنگوی وزارت نفت در واکنش به قصد اتحادیه اروپا برای تحریم خرید گاز از ایران گفت: ایران در حال حاضر هیچ گازی به اتحادیه اروپا صادر نمی کند و تهدید به تحریم تنها یک جنگ تبلیغاتی است.
 علیرضا نیکزاد رهبر درگفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به ذخایر عظیم گاز جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ضرر تحریم گاز ایران بیشتر متوجه کشورهای اروپایی است چرا که با محروم کردن خود از دسترسی به منابع سرشار گاز ایران، وابستگی خود به سایر منابع را افزایش می دهند که این موضوع قدرت چانه زنی آنها را کاهش می دهد.

سخنگوی وزارت نفت افزود: تهدید اتحادیه اروپا را تنها یک مانور تبلیغاتی می دانیم زیرا افزایش وابستگی کشورهای اتحادیه اروپا به منابع محدود گاز امنیت انرژی این قاره را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز پنج شنبه گذشته (13 مهر) به نقل از برخی از دیپلمات های اروپایی گزارش داد: اتحادیه اروپا قصد دارد واردات گاز از ایران را به عنوان بخشی از برنامه های تحریمی ممنوع کند.

دیپلمات های اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته ی تحریمی ایران برای ارائه در نشست 15 اکتبر (24 مهر) وزرای خارجه این اتحادیه در لوکزامبورگ هستند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که اتحادیه اروپا هیچ خرید گازی از ایران ندارد .

به گزارش شانا، جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن بیش از 33 تریلیون مترمکعب گاز (16 درصد کل ذخایر)، دومین دارنده ذخایر گاز در جهان به شمار می رود.

۱۶ مهر ۱۳۹۱ ۰۱:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۲۷۴