روند بازار پلی استایرن چین هم‌زمان با افت استایرن به کمترین میزان خود در 7 ماه گذشته رسید

میزان قیمت‌های پلی استایرن معمولی 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش یافتند، درحالی‌که قیمت‌های پلی استایرن مقاوم ثابت باقی ماندند
در چین، قیمت‌های پلی استایرن در این هفته در واکنش به افت اخیر قیمت‌های نقدی استایرن، روندی ثابت تا کاهشی را دنبال کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، میانگین هفتگی قیمت‌های نقدی استایرن آسیا اخیراً به کمترین میزان خود از اوایل آوریل رسیدند.

میزان کلی قیمت‌های پلی استایرن وارداتی برای پلی استایرن معمولی تزریقی در رقم 1480 تا 1530 و برای پلی استایرن مقاوم تزریقی در رقم 1560 تا 1650 دلار در هر تن (همگی CIF، نقدی) گزارش شدند. در مقایسه با هفته گذشته، میزان قیمت‌های پلی استایرن معمولی 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش یافتند، درحالی‌که قیمت‌های پلی استایرن مقاوم ثابت باقی ماندند. علاوه برافت‌های اخیر قیمت‌های نقدی استایرن، معامله‌کنندگان این روند کاهشی را ناشی از ضعف بازارهای معاملات آتی نفت خام و تقاضای اندک دانستند. یکی از تولیدکنندگان تایلندی در هفته گذشته قیمت‌های پلی استایرن خود را 20 دلار در هر تن کاهش داد، درحالی‌که یکی از تولیدکنندگان تایوانی نیز کاهش‌های هفتگی 10 تا 20 دلار در هر تن را اعمال کرد. یکی از تاجران اظهار داشت: «روند کاهشی قیمت‌های نقدی استایرن و بازار انرژی، بازار را در میان تقاضای خرید اندک تحت‌فشار قرار می‌دهند. بر این باوریم که بازار در کوتاه‌مدت به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.»

در چین، قیمت‌های پلی استایرن در مقایسه با هفته گذشته 350 یوان در هر تن (50 دلار در هر تن) کاهش یافتند. چندین تولیدکننده چینی در این هفته قیمت‌های پلی استایرن خود به بازار داخلی را کاهش دادند، و دلیل این امر را عقب‌نشینی قیمت‌های نقدی استایرن و فعالیت‌های تجاری اندک عنوان کردند.

باورها بر این است که با توجه به روند کاهشی قیمت‌های نقدی استایرن، ضعف بازارهای انرژی و همچنین تقاضای اندک، قیمت‌های استایرن در روزهای آتی بیش‌ازپیش افت خواهند کرد. هم‌زمان با افت اخیر یوان چین به کمترین میزان خود در 22 ماه گذشته در برابر دلار آمریکا، افزایش ریسک‌های نرخ ارز خریداران را از فعالیت بازداشت.
۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴
پتروتحلیل |
تعداد بازدید : ۲۶۵