شناوربودن نرخ ارز دراتاق مبادلات واردکننده را سردرگم می‌کند

شناوربودن نرخ ارز دراتاق مبادلات واردکننده را سردرگم می‌کند
رییس کمیسیون اصل نودم مجلس با بیان اینکه شناور بودن نرخ ارز دراتاق مبادلات ارزی بازار را آشفته و واردکننده و فروشنده را سردرگم می کند گفت: قیمت ارز دراتاق مبادلات ارزی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین نمی شود.
محمد علی پورمختار درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه قیمت ارز به صورت غیرواقعی دراتاق مبادلات ارزی از سوی دولت تعیین می شود افزود: شناور بودن نرخ ارز دراتاق مبادلات ارزی بازار را آشفته و واردکننده و فروشنده را سردرگم می کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دربورس ارز عرضه و تقاضا قیمت تعیین می کند وقیمت ها شفاف است اظهار داشت: دولت برای نرخ ارز دراتاق مبادلات ارزی یک نرخ ثابت غیر از نرخ مرجع تعیین کند تا خیال واردکننده و فروشنده هم راحت باشد.

وی با تاکید بر این که ضرورت ایجاب می کند دولت قیمت ثابتی را دراتاق مبادلات ارز تعیین کند گفت: هرچه میزان حمایت از تولید داخل افزایش یابد نیاز به کالای خارجی و تقاضا برای ارز کاهش می یابد.

پور مختاربا تاکید بر اینکه ضرورتی به شناوربودن نرخ ارز دراتاق مبادلات ارزی نیست اظهارداشت: تخلفات ارزی درکمیسیون اصل نودم شناسایی و بررسی شده است که نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

بررسی ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس درادامه با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون با رییس سازمان امورمالیاتی افزود: ۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات و جرایم مالیاتی از سالهای گذشته به جا مانده است که مشکلات ناشی از عدم وصول آن در کمیسیون اصل نودم مجلس با حضور رییس سازمان امور مالیاتی بررسی شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس با اشاره به این که درکشورهای پیشرفته ۷۰ درصد از بودجه کشورشان از محل درآمدهای مالیاتی تامین می شود افزود: عمدتا کسانی که از مالیات فرار می کنند کارخانجات بزرگ وبدهکاران عمده مالیاتی از بخش دولتی و خصوصی است./

۱۶ مهر ۱۳۹۱ ۰۱:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۲۲۶