شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران بهمن‌ماه برگزار می‌شود

شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران بهمن‌ماه امسال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بهرام ناصری‌نژاد، رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران، امروز (شنبه، پنجم آبان‌ماه) در نشستی خبری که در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، زیرا امسال قرار شده کمیته صنعتی مجزایی در این کنگره ایجاد شود.

مرضیه جدا، دبیر کمیته صنعت شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران نیز به برگزاری این کنگره اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا جای صنعت را در این کنگره باز کنیم.

وی تصریح کرد: نشست‌های تخصصی بسیاری در این کنگره برگزار می‌شود که فناوری کاهش مصرف انرژی و آب، فناوری توسعه و رشد پالایشگاه‌ها و ... برخی از این نشست‌های تخصصی هستند.

دبیر کمیته صنعت شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران با بیان این‌که نبض صنعت، شاخص مناسبی ندارد، عنوان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه باید بیش از هر زمان دیگری تقویت شود.

در ادامه این نشست، همچنین نوید مستوفی، نماینده انجمن مهندسی شیمی با اشاره به این‌که انجمن‌های علمی واسطه‌ای بین صنعت و دانشگاه هستند، گفت: هم اکنون ارتباط خوبی میان دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه و صنعتگران برقرار شده است که باید تقویت شود.

نرگس فلاح، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی شیمی نیز گفت: شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران بیشتر مقاله‌محور است و معتقدم این کنگره فاصله میان صنعت و دانشگاه را کوتاه می‌کند.

همچنین سیدحسین حسینی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس در این نشست خبری تاکید کرد: امروز بیشتر صادرات غیرنفتی ما محصولات پتروشیمی است. صنعت و دانشگاه باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، امیدواریم این کنگره به توسعه‌ بیشتر همکاری میان صنعت و دانشگاه کمک کند.

به گزارش خبرنگار شانا، شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران، با محورهای پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک، فرآیندهای جداسازی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، دینامیک سیالات محاسباتی، سینتیک، کاتالیست و طراحی راکتور، مهندسی و کنترل فرآیند، بیوتکنولوژی، مهندسی بیوپزشکی، صنایع غذایی و دارویی، نانوتکنولوژی، علوم و فناوری پلیمر، مهندسی نفت و مخزن، تولید، فرآورش و تبدیل گاز طبیعی، فناوری پایدار و سبز، مهندسی محیط زیست و ایمنی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی، مدیریت و کارآفرینی و انرژی تجدیدپذیر دوم تا چهارم بهمن‌ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۲۰
شانا |
تعداد بازدید : ۲۲۵