قرارداد خرید ۱۰۰ هزارتن گوگرد پالایشگاه خانگیران امضا شد

پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، برای معامله ۱۰۰ هزار تن گوگرد این پالایشگاه قرارداد امضا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، سیدمجید منبتی، مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در آیین امضای قرارداد فروش گوگرد خانگیران گفت: در این مجتمع گازی، سالانه ۶۰۰ هزار تن گوگرد تولید می‌شود که می‌توان با کاهش صادرات و مصرف داخلی آن، ضمن ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید محصولات جانبی گوگردی و تحصیل ثروت، در ایجاد اشتغال نیز موثر بود.

به گفته وی، گوگرد تولیدی این مجتمع با درجه خلوص ۹۹,۹۹ درصد، خالص‌ترین گوگرد کشور است و تاکنون برای تبدیل این گوگرد به محصولات با ارزش افزوده بالاتر، قراردادهایی با سرمایه‌گذاران داخلی امضا شده و با واگذاری زمین و امکانات مورد نیاز برای نصب تجهیزات و دستگاه‌های فرآوری گوگرد، از تولید داخل حمایت شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز خانگیران تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از کسب‌وکار داخلی، تامین چرخه صنعت غذایی سالم و ترغیب کشاورزان به استفاده از محصول گوگرد پالایشگاه در مزارع، در نظر داریم با ارائه تسهیلات، زمینه استفاده از محصول گوگرد در بخش کشاورزی را توسعه دهیم.

گوگرد خانگیران احیاکننده خاک زمین‌های کشاورزی است

مجتبی مزروعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در حاشیه امضای این قرارداد اظهار کرد: اکنون، یک و دو دهم میلیون هکتار زمین کشاورزی دارای خاک PH قلیایی در خراسان رضوی وجود دارد که یکی از عمده‌ترین اقدام‌ها برای ارتقای کمی و کیفی در محصولات کشاورزی و بالابردن ارزش غذایی، اصلاح خاک در این زمینه است.

وی اظهار کرد: با امضای این قرارداد، یکی از سرمایه‌گذاران داخلی، گوگرد کلوخه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد را خریداری و به گوگرد میکرونیزه جهت مصارف صنعت کشاورزی تبدیل می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: ما از گوگرد تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد برای اصلاح خاک‌های قلیایی استان بهره‌برداری می‌کنیم تا گام‌هایی در زمینه مبارزه جدی با آفات و بیماری‌ها در بخش کشاورزی برداشته شود.

مزروعی تاکید کرد: طبق معیارهای استاندارد، مجاز به استفاده از گوگرد تا سقف یک و نیم درصد برای مصارف کشاورزی هستیم، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم سالانه تا ۵۰۰ هزار تن از گوگرد خانگیران استفاده شود.
۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۱۷
شانا |
تعداد بازدید : ۲۱۹