پژوهش محوری رمز توسعه صنعت پتروشیمی

هلدینگ های پتروشیمی با توجه ظرفیت های موجودشرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی می توانند مسیر توسعه این صنعت را شتاب بخشند.
علی حسینی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید برلزوم ظرفیت های موجود در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تنها جایی در کشور است که به صورت دولتی اداره می شود و پژوهش واقعی در زمینه پتروشیمی انجام می دهد در حال حاضر جایگزینی برای این شرکت وجود ندارد و باید تقویت شود. این مجموعه کارهای پژوهشی صنعت پتروشیمی را انجام می دهد و پایلوت پلنت می‌سازد که با توجه به امکانات و هزینه هایی که در شرکت پژوهش و فناوری وجود دارد بخش خصوصی توان لازم در این زمینه را ندارد.

حسینی ادامه داد: در کشور جایی با امکانات شرکت پژوهش و فناوری وجود ندارد اما امیدواریم روزی هلدینگ ها یک شرکت پژوهشی مانندشرکت پژوهش و فناوری تاسیس کنند. به عبارت دیگر آرزوی ما این است که جایگزین های زیادی برای این مجموعه در کشور وجود داشته باشد ولی با توجه به شرایط موجود تنها باید امیدوار به تقویت این مجموعه باشیم.

حسینی در مورد جایگاه انجمن مهندسی شیمی ایران در هلدینگ خلیج فارس گفت: با توجه به اینکه همه شرکت های هلدینگ خلیج فارس عضویت انجمن مهندسی شیمی ایران را دارند و آنهایی که نداشتند عضویتشان تمدید شده است تا از این انجمن به عنوان هاب همه انجمن های علمی کشور است استفاده کنیم در نظر داریم انجمن مهندسی شیمی ایران را به عنوان مشاور رسمی هلدینگ خلیج فارس معرفی کنیم اما هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: این انجمن می تواند توان دانشگاهی و دانشی را به شرکت های صنعتی معرفی کند. جالب اینجاست که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز عضو انجمن مهندسی شیمی ایران است و اعتبار این انجمن در بین فعالان صنعت پتروشیمی بسیار زیاد است. از طرفی انجمن به ما کمک می کند تا متخصصان شناسایی و ارتباط دوطرفه بین دانشگاه و صنعت شکل بگیرد و با شناخت نیاز صنعت بخش دانشگاهی را به سمت تامین این نیاز هدایت کند.
۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۵۰۸