عملیات احداث مرکز نوآوری و فناوری‌های انرژی منطقه آزاد انزلی آغاز شد

عملیات احداث مرکز نوآوری و فناوری‌های انرژی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در آیین آغاز احداث مرکز نوآوری و فناوری‌های انرژی منطقه آزاد انزلی، بر ایجاد تحرک در ظرفیت‌های منطقه گیلان با هدف رونق کسب‌وکارهای دانش بنیان و فناور، تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد که لازم است با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، زمینه ایجاد تحرک و بالفعل شدن این ظرفیت‌ها فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، هدف اصلی از احداث این مرکز را ایجاد تحرک و به کارگیری زیرساخت‌های موجود در نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: شرایط منطقه‌ای گیلان برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مطلوب است و وجود فرهنگ کارآفرینی، تعداد دانشگاه‌ها و جوانان تحصیلکرده و خلاق از جمله ظرفیت‌هایی است که باید در خدمت توسعه فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان استان قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که نوآوری، خلاقیت و شرکت‌های دانش بنیان مهم‌ترین برگ برنده کسب‌وکارهای جدید برای ارزش‌آفرینی و ایجاد اشتغال هستند، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به صنایع آلاینده و ناسازگار با محیط زیست آلوده نشده است و نگرش توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوآور در میان مسئولان این منطقه وجود دارد.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: استان گیلان جزو استان‌های مهم در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است. ساختار مناسبی که در بندر انزلی به‌ویژه در حوزه نرم‌افزاری وجود دارد، شرکت‌های برجسته پایتخت را نیز ترغیب می‌‌کند تا در این منطقه فعالیت اقتصادی خود را در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان آغاز کنند.
۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۲۸۳