پشتیبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استمرار تولید

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در این سازمان، پشتیبانی از استمرار تولید در منطقه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی با بیان این‎که پارس جنوبی امانت ۸۰ میلیون ایرانی است، افزود: پارس جنوبی از مناطق بسیار حساس و مهم و قطب انرژی و اقتصادی کشور است و مدیریت این مجموعه بزرگ تدابیر ویژه‎ای می‎طلبد تا بتوانیم زمینه‎های استمرار تولید در منطقه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ پتروشیمی و گازی موجود در منطقه با درآمد بسیار بالا و همچنین گازرسانی به صنایع و منازل مردم در سرمای زمستان نشان می‎دهد که هر ثانیه فعالیت در این منطقه حساس و حیاتی است و وظیفه سازمان منطقه ویژه پارس پشتیبانی از تداوم این فعالیت‎هاست.

موسوی با بیان این‎که حمایت از برنامه‎های توسعه‎ای، نگهداشت و بهره‎برداری از سرمایه‎های عظیم کشور و مسئولیت اجتماعی، سه موضوع مهم در منطقه است که با جدیت دنبال خواهد شد، گفت: خوشبختانه در سال‎های گذشته، فازهای پارس جنوبی یکی پس از دیگری به بهره‎برداری رسیده است و دیگر فازهای باقی‌مانده نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند؛ با تدابیر وزیر محترم نفت هم‎اکنون در ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی با قطر برابر هستیم و این جز با تلاش کارکنان صنعت نفت و حمایت مردم مناطق پیرامونی میسر نبوده است.

وی گفت: سرمایه عظیم موجود در منطقه شامل صنایع بالادستی، میان‌دستی و پایین‎دستی متعلق به کشور و مردم است و ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از همه کسانی که در زمینه نگهداشت و بهره‎برداری فعالیت می‎کنند پشتیبانی و حمایت می‎کنیم و اگر در برخی زمینه‎ها مشکلاتی وجود دارد، با جدیت پیگیری خواهد شد.

موسوی با تاکید بر نقش سازمان منطقه ویژه پارس در ایفای مسئولیت‎های اجتماعی، اظهار کرد: مردم مناطق پیرامونی همواره میزبانان خوبی برای صنعت نفت بوده‎اند و اگر در منطقه موفقیت‎هایی حاصل شده، به دلیل حمایت مردم این مناطق از صنعت نفت بوده و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات و کمبودهایی که در حوزه پیرامونی وجود دارد برطرف شود.

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۸
شانا |
تعداد بازدید : ۲۸۲