عدم‌بازگشایی ال‌سی‌های ریالی تیرخلاص به تولید است

عدم‌بازگشایی ال‌سی‌های ریالی تیرخلاص به تولید است
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به خبر عدم بازگشایی ال سی های ریالی تا پایان سال تاکید کرد: بانک مرکزی نمی تواند وظایف قانونی خود را انجام دهد و به همین خاطر در روند بازگشایی ال سی ها توقف ایجاد کرده و با این اقدام به بحران موجود در عرصه تولید کشور دامن می زند.
 

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: خبری که روز گذشته مبنی بر عدم بازگشایی ال سی های ریالی تا پایان سال درج شد باعث نگرانی و تاسف است چرا که نشان از عدم توان مدیریتی بانک مرکزی در نظارت بر این مقوله دارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی رد ادامه این مطلب افزود:بانک مرکزی به دلیل این که  نمی تواند وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهد در روند بازگشایی و فعالیت ال سی های ریالی برای بخش خصوص توقف ایجاد می کند.

تاجگردون این اقدام بانک مرکزی را کوتاهی و نشان از ضعف نظارتی و مدیریتی  بانک مرکزی توصیف و تصریح کرد:علل عدم بازگشایی این ال سی ها از جانب بانک مرکزی این است که این نهاد نمی تواند ال سی ها را تا به انتها هدایت کند و یا مونیتور کند و به همین دلیل از اساس صورت مسئله را پاک می کند.

وی ادامه داد: در شرایط امروز کشور با وجود تحریم های خارجی ال سی ها در روند تولید و صنعت نقش بسیار مهمی دارند و بانک مرکزی نباید به دلیل فقدان توان نظارتی خود بر آنها به طور کارکرد ال سی ها را نقض کرده و از بین ببر.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی ضعف مدیریتی خود را به گردن ال سی ها نیاندازد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به این که ال سی های جدید باید راه اندازی شود و ال سی های گذشته نیز باید بازگشایی شود افزود: بانک مرکزی در حال اشتباه است و سهم عمده ای از بحران تولید ناشی از کارکرد بانک مرکزی است.

رییس کل بانک مرکزی از توقف تدوین طرح صدور ال سی ریالی به بخش خصوصی خبر داد. پی از این مقرر شده بود طرح توقف صدور ال سی به بخش خصوصی تا پایان سال رفع شود که روز گذشته رییس کل بانک مرکزی از ادامه این طرح و عدم بازگشایی ال سی ها تا پایان سال خبر داده است./

۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۳۵۹