برگزاری ششمین جلسه کمیته اجرایی کردن تفاهم نامه اتاق ایران و گمرک

برگزاری ششمین جلسه کمیته اجرایی کردن تفاهم نامه اتاق ایران و گمرک
ششمین جلسه کمیته اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران، با حضور نایب رئیس اتاق ایران و معاون امور گمرکی گمرک ایران، سه‌شنبه، 11 مهرماه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، در این جلسه روند عملیاتی شدن بندهای تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان هر یک از بخش‌های حقوقی، پژوهشی، آموزشی، فاوا، کارنه‌تیر و صدور کارت بازرگانی، گزارشی از اقدامات خود به جهت پیش‌برد اهداف تفاهم‌نامه، ارائه کردند.

                                                                    irangomrok03 

بر این اساس مقرر گردید، در راستای ارزیابی چگونگی اجرای طرح جامعه گمرک الکترونیک نشست سراسری با همکاری گمرک و اتاق برگزار شود. هم‌چنین نظام رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی مورد توجه اعضای جلسه قرار گرفت. طبق آمار اعلام شده در حال حاضر، ثبت‌نام شرکت‌ها برای حضور در این طبقه‌بندی و دریافت هر یک از کارت‌های طلائی، نقره‌ای و برنز، داوطلبانه بوده و بر این اساس 261 شرکت تاکنون رتبه‌بندی شده‌اند.

صدور گواهی مبدأ الکترونیک موضوع دیگر مورد بحث در این جلسه بود. به اعتقاد اعضاء این اقدام، خدمت جدی برای فعالان اقتصادی به‌شمار می‌آید و می‌تواند تا حدودی روند اقدامات تجاری را با سهولت بیش‌تری هم‌راه سازد.

  • irangomrok02
۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۳۰۷