آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست روبه‌رو شد

آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران با شکست روبه‌رو شد
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران تاکنون موفق شده است به میزانی که نیاز داشته نفت بفروشد و علاوه بر آن، آمریکا ناچار شد به هشت کشور خریدار نفت ایران این فرصت را بدهد که بتوانند همچنان از ایران نفت خریداری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، ۲۱ آبان‌ماه) که به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح و پروژه مهم عمرانی و صنعتی وارد استان خوزستان شد در فرودگاه آبادان در خصوص رویکرد آمریکا در خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ملت ایران گفت: آمریکا پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید تلاش کرد فضای ناامنی روانی در ایران ایجاد کند و به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این پیام را بدهد که تحریم‌های ایران بازگردانده خواهد شد و ایران مکان امنی برای سرمایه‌گذاری نیست.

وی افزود: آمریکا از اردیبهشت‌ماه، چند موضع گیری و رویکرد را در پیش گرفت و در ۱۳ مردادماه بخشی از تحریم‌ها و در ۱۳ آبان‌ماه نیز بخش دیگری از تحریم‌ها بازگردانده شد و تلاش کرد با استفاده از جنگ رسانه‌ای، فضای روانی در داخل کشور و خارج از کشور را متشنج کند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: با اقدام‌های خوب انجام شده در ۶ ماه اخیر، بخش زیادی از توطئه‌های دشمنان خنثی شد. به عنوان مثال یکی از ادعاهای آمریکا که اعلام کرده بود فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند با شکست روبه‌رو شد.

جهانگیری با تاکید بر این‌که آمریکا درباره ایران وارد بازی دو سر باخت شده و منزوی شده است، عنوان کرد: هیچ دولتی به جز رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های منطقه از آمریکا در قبال تحریم ایران حمایت نکرده‌ و حمایت خود را از رویکرد ایران در این مبارزه اعلام داشته‌اند.

وی گفت: دولت برنامه‌ریزی و راهکارهایی را پیش‌بینی کرده است تا تحریم‌ها و فشارها حداقل آسیب را بر اقتصاد کشور داشته باشد. البته مهم‌ترین شرط در این زمینه این است که همه با هم باشیم و دست در دست هم از این شرایط عبور کنیم.
۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۰۳
شانا |
تعداد بازدید : ۴۶۸