وزارت نفت به آمریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم

رئیس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها فهمیدند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و علامت بزرگ آن را در داخل کشور، وزارت نفت داد و به آمریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم و آنها هر کاری هم کنند، آنقدر مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آنها بی‌اثر است؛ این کاری بسیار ارزشمند بود که انجام گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) در جلسه هیئت دولت با بیان این‌که آمریکایی‌ها بر اساس افکار واهی خود بر این تصور بودند ۱۳ آبان‌ماه روزی است که پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را کلید می‌زنند، گفت: آنها فکر می‌کردند که صادرات نفت ایران را به طور کامل قطع می‌کنند، اما خودشان در روزهای آخر فهمیدند که این کار، هم به دلیل مسائل داخلی خودشان و هم به دلیل قیمت نفت امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که این کار از لحاظ مدیریتی کار مشکلی است و خیلی‌ها به‌ویژه معاون اول رئیس جمهوری با جلسات فراوانی که گذاشتند به وزارت نفت در این زمینه کمک کردند، افزود: علامت بسیار روشن و قاطعی به آمریکا دادیم که نفت‌مان را می‌فروشیم و روابط مالی‌ خود را با دنیا حفظ می‌کنیم. ممکن است مقداری برای ما سخت باشد، اما وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و سایر وزرا و مسئولان، کاملا قاطع در برابر آمریکا می‌ایستند.

رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که آمریکایی‌ها حتما در این راه شکست می‌خورند و راهی که انتخاب کرده‌اند، راه غلط و اشتباهی است، تصریح کرد: اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند و به ملت و تاریخ ایران احترام می‌گذارند، راهش این نیست؛ آنها مسیر غلطی را انتخاب کرده‌اند و خود را بیشتر در جهان رسوا می‌کنند.

روحانی افزود: آمریکایی‌ها خود را نزد ملت ما رسوا کردند و امروز برای همه روشن است که این تحریم غلط و ظالمانه آمریکا به ضرر مردم تمام می‌شود و اگر مردم نسبت به آمریکا قضاوت صحیحی داشتند که این قدرت، قدرت ظالمانه است، امروز این قضاوت‌شان دقیق‌تر است که آمریکایی‌ها به قوانین و مقررات بین‌المللی احترام نمی‌گذارند.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم امروز، مقابله با تحریم ظالمانه آمریکاست، آنها می‌خواهند بر ایران فشار وارد کنند. مقصود هم اقتصاد و توسعه ایران نیست، مسئله بالاتر از اینهاست، آنها از استقلال و آزادی مردم و از این‌که نسبت به ایران هیچگونه قدرت تصمیم‌گیری ندارند، عصبانی‌ هستند.

رئیس جمهوری گفت: امروز با قدرت باید در برابر این توطئه بایستیم و ایستادگی به این است که از تمام ظرفیت‌های داخلی‌ در عرصه‌های انسانی، جغرافیایی و فیزیکی به خوبی استفاده کنیم. ایران کشوری است که می‌تواند راه ترانزیت برای بسیاری از کشورهای دنیا باشد، زیرا در جایگاهی بسیار حساس واقع شده است. امنیت آبراه اصلی نقل و انتقال نفتی به دست ملت و نیروهای مسلح ایران است. همچنین محبوبیتی که ایران در منطقه در میان ملت‌ها دارد، بسیار تأثیرگذار است.

روحانی با تاکید بر این‌که در دولت یازدهم افتخار ما این بود که گاز را به سیستان‌وبلوچستان رساندیم، افزود: این افتخار ما بود و ادامه می‌دهیم.
۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۵۳
شانا |
تعداد بازدید : ۳۶۹