سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری عربستان برای ساخت محصولات جدید پتروشیمی

شرکت آرامکو به دنبال تامین اعتبار یک پروژه پتروشیمی 5 میلیارد دلاری برای ساخت محصولات جدید پتروشیمی با همکاری شرکت توتال است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (zawya)، منابع آگاه از رایزنی شرکت دولتی سعودی آرامکو با تعدادی بانک، برای تامین اعتبار پروژه پتروشیمی بزرگ خود موسوم به Amiral که قرار است با مشارکت توتال فرانسه به بهره برداری برسد؛ خبر دادند.

آرامکو به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، در نظر دارد سرمایه گذاری های خود در حوزه فعالیت های پالایشی و پتروشیمی را در پی کاهش تقاضا برای نفت خام، با هدف کاهش وابستگی خود به این محصول افزایش دهد.

برنامه ساخت مجموعه پتروشیمی عظیم Amiral در شهر جبیل عربستان سعودی، در ماه آوریل اعلام شد. مجموعه یادشده قرار است در نزدیکی پالایشگاه Satorp، که آن نیز مشترکا در مالکیت آرامکو و توتال قرار دارد؛ راه اندازی شود.

منابع آگاه همچنین گفتند: شرکت آرامکو اکنون از تعدادی بانک برای ارائه مشاوره مالی و تعهد به منظور تامین اعتبار مالی طرح، تقاضای همکاری کرده است. البته توتال و آرامکو هنوز مستقلا بیانیه ای در این مورد منتشر نکرده اند.

بنا بر اعلام این دو شرکت، پروژه جدید که قرار است تا سال 2024 میلادی راه اندازی شود؛ نیازمند سرمایه ای حدود پنج میلیارد دلار است. واحد کراکر این مجموعه خوراک دیگر مجتمع های پتروشیمی و محصولات شیمیایی ویژه ای را که در مجموع قرار است با سرمایه ای معادل چهار میلیارد دلار به وسیله دیگر سرمایه گذاران ساخته شوند؛ تامین می کند. مجتمع های جانبی یادشده ارزش سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این مجموعه پتروشیمی را در مجموع به 9 میلیارد دلار می رساند.
۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۵۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۸۱