دلار باید در کانال ۸هزار تومان بایستد/ دولت ارزش واقعی ریال را اعلام کند

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش نرخ دلار طی چند روز گذشته، گفت: نرخ دلار هنوز هم واقعی نیست و باید تا حدود ۸هزار تومان ارزان شود.
علاء میرمحمد صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین جهش نرخ ارز را اقدام تبلیغاتی دشمن دانست و افزود: افزایش نرخ دلار تا حدوی که چند وقت قبل، پیش رفت یک کار تبلیغاتی بود که هیچ پایه و اساسی نداشت.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: در واقع افزایش نرخ دلار توهمی بیش نبود و به نوعی پیش اظهاری‌ها درمورد افزایش نرخ، منجر به التهاب فضای روانی جامعه و در نهایت جهش بی‌سابقه نرخ ارز شد.

صادقی با اشاره به ایکه نرخ فعلی دلار نیز منطقی نیست، تاکید کرد: با وجود کاهش نرخ دلار طی چند روز گذشته ما همچنان معتقدیم که نرخ دلار باید کم‌تر از این حد باشد، یعنی حدودا در کانال 8هزار تومان قرار گیرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: متقاصیان دلار یعنی واردکنندگان کالا و انتقال دهندگان سرمایه با افزایش نرخ به شدت متضرر می‌شوند زیرا واردات با نرخ بالا اصلا مقرون به صرفه نیست و کالای گران به فروش نمی‌رسد و در نهایت رکود به همراه خواهد داشت.

صادقی درباره آینده بازار ارز تصریح کرد: ادامه این روند بستگی به اقدامات دولت دارد به طوری که دولت باید افشاگری‌هایی در جهت ایجاد شفافیت انجام دهد و همچنین ارزش واقعی ریال را اعلام کند، زیرا ایران کشور ثروتمندی است و پول آن بیش از الان ارزش دارد.
۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۴۵
تعداد بازدید : ۳۸۲