طرح استفاده از سرمایه‌های مردمی برای توسعه پالایشگاه‌ها بررسی شد

طرح استفاده از سرمایه‌های مردمی برای توسعه پالایشگاه‌ها بررسی شد
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استفاده از سرمایه‌های مردمی برای توسعه پالایشگاه‌ها در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
حسین امیری خامکانی در این باره به خبرنگار شانا گفت: در نشست عصر دیروز (یکشنبه، ۲۷ آبان‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس، طرح استفاده از سرمایه‌های مردمی برای توسعه پالایشگاه‌ها در ظرفیت‌های پایین بررسی شد. این طرح به وزارت نفت کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری فرآیند اداری برای مشارکت‌ها را عملیاتی کند.

وی با اشاره به این‌که مجری چنین طرحی، ۱۰ تا ۵۱ درصد سرمایه را خودش تامین می‌کند، افزود: در یکی از بندها آمده است که این طرح‌ها پتروپالایشی است و نفت و میعانات گازی را برای تولید فرآورده‌های نفتی در نظر می‌گیرند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بند دیگر آمده است که وزارت نفت به مدت یک تا ۲ سال پس از زمان بهره‌برداری این پالایشگاه‌ها، پول نفت و میعانات گازی را که به عنوان خوراک به آنها تحویل داده دریافت نکند.

امیری خامکانی تصریح کرد: در این طرح آمده است که رقمی از صندوق توسعه ملی برداشت و در یک فرآیند زمانی ۱۲ سال ازسوی مجریان طرح بازگشت داده شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که نشست امروز (دوشنبه، ۲۸ آبان‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، گفت: تصمیم‌گیری درباره قیمت سوخت از موضوع‌های مربوط به این نشست است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: نخستین نشست کارگروه مدیریت مصرف سوخت برگزار شده است و نتیجه بررسی‌های کارگروه به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه می‌شود.
۲۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۳۹۵