حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سازندگان داخلی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سازندگان داخلی پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس حسین علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پنل تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌ها در همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم که امروز دوشنبه(28آبان ماه) برگزار شد با توضیح برنامه توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق قابل توسعه و هاب های انرژی، انتظارات این مجموعه از سرمایه‌گذاری در قشم را بیان کرد و اعلام کرد که وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سازندگان داخلی پشتیبانی و حمایت خواهند کرد.
بر اساس این گزارش مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد طرح‌های منطقه آزاد قشم گفت: بعد از امضای تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد قشم با هماهنگی‌های اولیه روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز برای توسعه منطقه اختصاص یافت و تاکنون ۴ پروژه موافقت اصولی اولیه دریافت کردند. تاکنون سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری خارجی‌ها در صنعت پتروشیمی قطعی شده است که برای فاز اول ۹ میلیون مترمکعب خوراک و در مجموع ۲۶ میلیون مترمکعب در روز گاز به ظرفیت اولیه تصویب شده اضافه خواهد شد.
علیمراد به نیازهای پتروشیمی برای تسریع سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در درجه اول باید زمین مورد نیاز توسعه صنعت پتروشیمی نهایی شود، بعد MDP یا گزارشی از اهداف شرکت و شرایط توسعه تبیین شود زیرا توسعه جزیره ای اتفاق نمی افتد و توسعه باید متوازن و پایدار باشد. همچنین متولی زیر ساخت منطقه برای یوتیلیتی مشخص شود و در نهایت برای هماهنگی به یک ناظر فنی در منطقه نیاز است تا توسعه صنعت پتروشیمی را مدیریت کند.
وی در مورد تاثیر تحریم ها در تقاضای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی گفت: ویژگی ها و فرصت های سرمایه گذاری در کشور مانند تامین خوراک به گونه ای است که با وجود تحریم همچنان مراجعات از شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بدون ذکر نام این شرکتها اقدامات لازم در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد تعداد پروژه‌های در حال ساخت ۵۶ پروژه است که به ۳۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که با حذف ۲۰ درصدی آن که توسط سرمایه گذار تامین می شود به ۲۸ میلیارد دلار فاینانس از منابع خارجی یا صندوق توسعه ملی نیاز داریم.

از تحریم ها عبور خواهیم کرد
علیمراد ادامه داد: به اعتقاد من همسایگی با ۱۳ کشور و دسترسی به بازارهای آنها فشار تحریم بر کشور را کاهش می دهد. همانطور که تحریم های گذشته باعث تقویت ما در عرصه صنعت شد و توانستیم استراتژی خاص و تعاملات خوبی با کشورهای همسایه ایجاد کنیم بر همین اساس از این پیچ تاریخی تحریم نیز عبور خواهیم کرد.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی شش برنامه توسعه ای تدوین کرده است که اهداف ششمین برنامه توسعه صنعت پتروشیمی در راستای اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی در استفاده از دانش فنی است بر همین اساس پیشنهاد می کنم شرکتهای خارجی علاقه مند به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم در مورد دانش فنی داخل بررسی مجدد انجام دهند و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و ما آمادگی همراهی داریم.
علیمراد ادامه داد: در صورتیکه سرمایه‌گذاران خارجی تمایل واقعی خود و داشتن توان فنی لازم را اثبات کنند وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری خواهند کرد.
هاب های هدف گذاری شده شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جنوب کشور و کنار مخازن نفتی و گازی قرار دارد که شامل منطقه آزاد قشم، پارسیان، چابهار، جزیره کیش، لاوان و توسعه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر است.
۲۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۴۴
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۴۳