پاک‌نژاد معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری شد

پاک‌نژاد معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری شد
وزیر نفت در حکمی، محسن پاک‎نژاد را به عنوان معاون خود در نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، در متن حکم بیژن زنگنه خطاب به پاک‎نژاد آمده است:

«با عنایت به تعهد، خدمات و تجارب جنابعالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به عنوان معاون وزیر در نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب می‎شوید.

امید است با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود و همکاران محترم آن معاونت برای تحقق وظایف حاکمیتی محوله گام‎های موثر بردارید.

انتظار می‎رود که در دوره تصدی جنابعالی با توجه به تجارب خود در صنعت نفت، در خصوص افزایش بازیافت از میدان‎های در دست بهره‎برداری قدم‎های جدی‎تری برداشته شود.

از خداوند قادر متعال، توفیقات جنابعالی را در انجام وظایف محوله مسئلت دارم.»

بر اساس این گزارش، پیش از پاک‎نژاد، رکن‎الدین جوادی در راس این معاونت بود که با توجه به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، جایگزین وی از سوی وزیر نفت مشخص شده است. محسن پاک‎نژاد نیز پیش از این به عنوان معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران فعالیت می‎کرد.

محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی فعالیت کاری خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.

وی در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و سپس تا ۱۳۹۲به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد.

مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران از دیگر مسئولیت‌های او پیش از معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت به شمار می‌رود.

۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶
شانا |
تعداد بازدید : ۴۴۷