دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و حفاری پایان یافت

دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان بعدازظهر دیروز (یکشنبه، چهارم آذر) به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در آیین پایانی این نمایشگاه که روز یکشنبه (چهارم آذرماه) در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‎المللی خوزستان در اهواز برگزار شد، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، عدل هاشمی‌پور، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از سازندگان و شرکت‎های حاضر در نمایشگاه حضور داشتند.

در این آیین، موسوی با بیان این‎که باید دانش‎های پنهان موجود در کشور را آشکار و از آنها رونمایی کنیم، گفت: یکی از وظایف اصلی مدیران نفتی به‌ویژه در استان خوزستان حمایت از ساخت داخل و توانمندی‎های استانی و کشوری است تا در این حوزه شاهد رشد و توسعه باشیم.

وی افزود: برپایی چنین نمایشگاه‎هایی در شرایط کنونی کشور بسیار اهمیت دارد، زیرا باید توانمندی‎ها، ظرفیت‎ها و دانش فنی در مجامع مختلف با یکدیگر تلفیق شوند تا بتوانیم از داشته‎های کشور بهترین استفاده را ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: یکی از وظایف اصلی مدیران نفتی به خصوص در استان خوزستان حمایت از ساخت داخل و توانمندی‎های استانی و کشوری است تا در این حوزه شاهد رشد و توسعه باشیم؛ در این زمینه مجامع علمی و دانشگاه‎ها می‎توانند بسیار اثرگذار باشند.

اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی راه حل عبور از مشکلات

نماینده مردم کهگیلویه و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: با توجه به این‎که اقتصاد کشور به نفت متکی است راه کم اثر کردن تحریم‎ها، قطع وابستگی به نفت است.

وی با تاکید بر حمایت از سازندگان داخلی گفت: باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و تلاش‎مان را در این عرصه بیشتر کنیم.

هاشمی‌پور با بیان این‎که استان خوزستان نقش ویژه‎ای در کشور داشته است، گفت: امیدوارم همه مسئولان همت کنند و برای نخستین‎بار نمایشگاه بین‎المللی نفت در خوزستان برپا شود.

هاشمی‎پور همچنین با قدردانی از وزیر نفت درباره کمک به عمران شهرستان بهمئی، توجه بیشتر به این شهرستان محروم را خواستار شد.

رونمایی از ۸ قلم کالای کاربردی در دهمین نمایشگاه نفت و حفاری

رحیم جلیلی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی خوزستان نیز گزارشی از روند برپایی این نمایشگاه ارائه و از همه دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال از پنج کتاب تخصصی و فنی و ۸ قلم کالای کاربردی و راهبردی ساخت داخل رونمایی شد.

وی گفت: در این نمایشگاه ۲۲۰ شرکت از ۱۱ استان حضور داشتند که ۷۰ درصد آنها سازنده، ۲۰ درصد تامین کننده و ۱۰ درصد دانش‌بنیان بودند.

در پایان مراسم به ۷ شرکت حاضر در نمایشگاه به نمایندگی از شرکت‌کنندگان، تندیس یادبود اهدا شد.

دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان از یکم تا چهارم آذرماه ۱۳۹۷ در محل نمایشگاه‌های بین‎المللی اهواز برگزار شد.
۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۲
شانا |
تعداد بازدید : ۳۲۳