کارت سوخت ابزار مقابله با قاچاق و مصرف بی‌رویه است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، استفاده از کارت هوشمند سوخت را یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق و سدی در برابر مصرف بی‌رویه سوخت دانست.
عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به موضوع تفاوت قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: به دلیل اختلاف بسیار زیاد قیمت بنزین در کشور ما با کشورهای همسایه، بخش زیادی از سوخت ما قاچاق می‌شود، در حالی که این منابع متعلق به همه ملت است.

وی با تاکید بر این‌که باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت برنامه عملی داشته باشیم، افزود: استفاده از کارت هوشمند سوخت یکی از راهکارهای جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه در مرزهاست، همچنین نظارت و کنترل كارت‌ها به جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده منجر می‌شود و در شرایط کنونی تحریم‌ها نیز احیای آن به مهار تقاضا و مصرف کمک می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه‌های زیادی برای زیرساخت کارت هوشمند سوخت صرف شده است، از این رو، احیای آن را به فال نیک می‌گیریم و از چنین رویکردی که از تاراج منابع ملی جلوگیری می‌کند، حمایت می‌کنیم.

یوسفیان ملا عنوان کرد: با استفاده از کارت‌های سوخت مطلع می‌شویم کدام شهرستان بیشترین مصرف سوخت را دارد، کدام برند خودرو مصرف سوخت بیشتری دارد و کدام جایگاه سوخت مرزی، بیشترین توزیع سوخت را در کشور انجامی می‌دهد، از این زیرساخت عمدتا با هدف مدیریت و جلوگیری از قاچاق استفاده می‌شود.

۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۲۶۴