قیمت بنزین فعلا افزایش نمی‌یابد

قیمت بنزین فعلا افزایش نمی‌یابد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون تنها قرار است مردم با کارت سوخت بنزین تهیه کنند، اما افزایش قیمت نداشته باشیم و اصلاحات در این حوزه زمانی انجام می‌شود که مشکلات امروز تکرار نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، شامگاه شنبه (۱۰ آذرماه) به مناسبت روز مجلس با حضور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به تعدادی از قوانین مهمی که در مجلس تصویب شده است، گفت: قانون مدیریت مصرف سوخت، قانون بازنشستگان، قانون برنامه پنج ساله ششم که افق حدود ۵۰ سال آینده را روشن می‌کند، قانون صدور چک، قانون حقوق کودکان و نوجوانان برای صیانت از این قشر، قانون حمایت از معلولان که قانون پایه‌ای است تا وظایف شهرداری و بخش‌های مختلف را در این باره مشخص کند، قانون بودجه، قانون ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی از قوانین مهمی است که در مجلس تصویب شده است.

وی درباره همراهی مجلس با دولت در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند نمایندگان گاهی با دولت همراهی می‌کنند و گاهی چوب لای چرخ آن می‌گذارند، افزود: معتقد نیستم که نمایندگان چوب لای چرخ دولت بگذارند، البته ممکن است انتقادی از نحوه عملکرد داشته باشند. نمایندگان در مسائلی که منافع ملی باشد با دولت همراهی می‌کنند، چنانچه برای اصل ۴۴ نمایندگان با دولت همراهی کردند و در مسائلی که به امنیت ملی مربوط شود در مجموع باوجود اختلاف‌نظرها وفاق داریم.

لاریجانی درباره موضوع مدیریت مصرف سوخت گفت: درباره موضوع سوخت چند مسئله مطرح است. نخست این‌که با قاچاق بنزین و گازوئیل روبه‌رو هستیم، اما به دلیل طولانی بودن مرزهای کشور جلوگیری از آن ساده نیست. قیمت بنزین پایین‌تر از کشورهای اطراف است و ما با قاچاق آن روبه‌رو هستیم. از سوی دیگر باید درباره قیمت بنزین به گونه‌ای عمل شود که به مردم فشار زیادی نیاید. از آنجا که شرایط اقتصادی کشور عادی نیست حتی دونرخی شدن هم مفاسدی دارد، تنها قرار است مردم با کارت سوخت بنزین تهیه کنند، اما افزایش قیمت انجام نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره شبهاتی که در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان وجود دارد عنوان کرد: در این حوزه دیوان محاسبات و معاونت قوانین دخیل هستند، بنابراین شبهه‌ای در قانون وجود ندارد، فقط ممکن است مقاومت شده باشد، با این حال این قانون ضوابطی داشت و افرادی باید بازنشسته می‌شدند تا جا برای دیگران باز شود، البته در رده‌های مختلف استثناهایی بود که در قانون جدید لغو شد. سرانجام ممکن است عده‌ای برای ماندن اصرار داشته باشند، اما قانون مبهم نیست.
۱۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴
شانا |
تعداد بازدید : ۳۹۰