آموزش‎ تخصصی بازرسان کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ضروری است

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ارائه آموزش‎های تخصصی به بازرسان کار در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت راه‎اندازی و بهره‎برداری صنایع نفت (اُیکو)، نخستین نشست تخصصی توانمندسازی بازرسان کار کشور در نظارت بر ساختارهای ایمنی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در استان بوشهر، دیروز (دوشنبه، ۱۲ آذرماه) به‎منظور اجرایی کردن نظام‎نامه مشترک ایمنی کار در این صنایع، بین دو وزارتخانه نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به میزبانی این شرکت در محل فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در عسلویه آغاز به کار کرد.

علی مظفری، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از برگزاری این نشست را ارتقای علمی و توانمندسازی بازرسان کار کشور در نظارت بر ایمنی و حفاظت کار در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این صنایع، ارائه آموزش‎های تخصصی بازرسان کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: تدوین ضوابط ایمنی پیش از احداث ساختارهای صنایع نفت و گاز، نظارت بر این ساختارها بر اساس استانداردهای تعیین شده، ارائه آموزش‎های شغلی کارکنان این صنایع، بررسی شایستگی و تخصص این افراد، ایمنی کار با تجهیزاتی که در این واحدها نصب و راه‎اندازی می‎شود و توانمندسازی بازرسان کار برای نظارت دقیق بر محیط کارگری این صنایع از حیث رعایت ضوابط فنی ایمنی و حفاظت کار، از مواردی است که در روزهای برگزاری این نشست بررسی می‎شود.

این نشست تخصصی با حضور ۶۰ نفر از بازرسان کار منتخب از سراسر کشور و با هدف توانمندسازی بازرسان کار در نظارت بر ایمنی صنایع وابسته به نفت، از ۱۲ آذر آغاز به کار کرده و ۱۴ آذر به کار خود پایان می‎دهد. ارائه مطالب آموزشی تخصصی، بازدیدهای میدانی و بازرسی نظارتی از صنایع فرآوری و فرآیندی نفت و گاز از جمله برنامه‎های این نشست است.
۱۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۱
شانا |
تعداد بازدید : ۲۸۷