تقویت تجاری سازی دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری در دستور کار قرار گرفت

بهزاد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر لزوم تقویت تجاری سازی فعالیت های شرکت پژوهش و فناوری به ویژه در صنعت پتروشیمی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس؛ مهندس بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن بازدید از مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: جای بسیار افتخار است که روحیه بالا و توان علمی ارزنده این مجموعه در جهت ایجاد پتانسیل های علمی، فنی و صنعتی شدن به سمت بالغ شدن است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی صنعتی پویا و بالنده است که نقش بسیار اساسی و جایگاه تاثیر گذاری در اقتصاد ملی کشور دارد. از این رو شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در بخش پشتیابی فنی - علمی صنعت پتروشیمی بسیار نقش حائز اهمیت و حیاتی دارد و باید در زمنیه به کارگیری از توان این مرکز در بدنه صنعت اقداماتی انجام گیرد.

بهزاد محمدی با بیان اینکه معتقدم که پل ارتباطی صنعت و شرکت پژوهش و فناوری، تا به امروز چندان پررونق نبوده است، بر جهش و پرش فعال تر این شرکت در سال جاری تاکید و خاطر نشان کرد: صنعت پتروشیمی باید نسبت به توان و دستاوردهای پژوهشی و فناوری پتروشیمی کاملا راضی و قانع باشد و اساس این مهم تنها از طریق اعتماد میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم اطمینان قابل اتکاء نسبت به توان فنی و پژوهشی این شرکت در صنعت ایجاد نماییم، تمامی تلاش ها و دستاوردهای ارزشمند این مجموعه بی نتیجه خواهد ماند. در مقابل صنعت پتروشیمی نیز می تواند با اطمینان خاطر نسبت به تعهد و دانش این شرکت، با کاهش تدریجی وابستگی به دانش خارجی به ویژه در شرایط کنونی کشور، در بخش های مختلف فعال و پررونق باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر نگاه حمایتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجموعه پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: باید در سال 98 گام های قابل توجهی در زمینه همکاری این شرکت و صنعت پتروشیمی برداشته شود.

مهندس محمدی، هدف غایی را استفاده و بهره مندی کامل از پتانسیل ها و دستاوردهای این شرکت در صنعت خواند و افزود: معتقدم باید درزمنیه تجاری سازی فعالیت های جاری این مرکز اقدامات وسیع و سریعی انجام شود. البته در این زمینه اقداماتی که تاکنون منجر به قرارداد شده، انجام شده است و جای دارد تا رسیدن به نقطه بلوغ تجاری سازی دانش فنی، برنامه ریزی شود.

گفتنی است، مهندس بهزاد محمدی ضمن بازدید از سالن ها و آزمایشگاه های پلیمری، غشایی، فعالیت های گروه فناوری- شیمیایی و توسعه محصول و گروه کاتالیست ها و متانول در جریان اقدامات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ویژه در بخش های تجاری سازی دانش فنی، مشارکت و همکاری های این شرکت در بخش های داخلی و بین المللی و دستاوردهای دانش فنی قرار گرفت.
۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۸۵