تولید گریدهای خاص محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت

تولید گریدهای خاص محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید گریدهای متنوع و خاص محصولات پتروشیمی خبر داد.
 

عبدالحسین بیات در گفت و گو با خبرنگار شانا با تاکید براین که این برنامه با توجه به نیاز مشتریان و مصرف‌کنندگان داخلی تدوین می‌شود، گفت: در نشست های متعددی که با کارگروه تنظیم بازار برگزار کردیم، قرار شده است این گریدهای خاص باتوجه به توان واحدهای پتروشیمی و نیاز مشتریان تولید شود.

وی افزود: نخستین گام در راه تولید گریدهای خاص، برآورد دقیق از توان مجتمع‌های پتروشیمی است که بخشی از مقدمات آن در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است.

بیات یادآور شد: از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از نیاز صنایع تکمیلی که به نوعی صنایع پایین‌دست پتروشیمی شناخته می‌شوند، برآورد دقیق انجام بدهد تا نوع نیازها و میزان آن مشخص شود.

معاون وزیر نفت به برنامه‌های توسعه‌ای چند سال اخیر صنعت پتروشیمی برای تنوع تولید محصولات اشاره کرد و گفت: برنامه‌های توسعه‌ای گذشته بیشتر بر تولید محصولات پایه مانند اتیلن و متانول و گاهی محصولات میانی مانند انواع پلی‌اتیلن توجه داشته است که مهم ترین دلیل آن تقاضای داخلی و خارجی برای این دسته از محصولات بوده است.

وی اضافه کرد: در یکی دو سال اخیر به دلیل اشباع بازار از محصولات پایه و میانی و توجه بیش از پیش تولیدکنندگان به محصولاتی خاص با ویژگی‌های ممتاز ما را بر آن داشته تا در زمینه تولید محصولات تجدیدنظر کنیم.

به گفته بیات، تکمیل چرخه تولید محصولات از بالادست به پایین‌دست، می تواند مزایای دیگری مانند افزایش نرخ اشتغال و درآمد سرانه برای کشور به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که مجتمع‌های پتروشیمی همواره در تلاش برای رفع نیازهای داخلی و خارجی با کیفیت بالا هستند، گفت: در بحث تولید گریدهای خاص نیز در کنار توجه به خواست مشتری، کیفیت را نادیده نمی‌گیریم.

۲۱ مهر ۱۳۹۱ ۲۰:۴۱
تعداد بازدید : ۱,۲۲۹