یحیی آل‌اسحاق: کـشـور نـبـایـد «دلاری» شـود

یحیی آل‌اسحاق: کـشـور نـبـایـد «دلاری» شـود
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه « اگر به عدم ثبات اقتصادی و نرخ ارز در کشور بی‌توجهی کنیم خسارت‌هایی به بار می‌آید.» هشدار داد.: کشور نباید «دلاری» شود.

یحیی آل‌اسحاق ،رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران، اظهار کرد:‌ 18 سال در کل کشور بحث صادرات و فرصت‌ها و چالش‌های آن مطرح بوده است ولی در شرایط فعلی صادرات با یک سری از تهدیدها و فرصت‌ها مواجه است که بی‌توجهی به آن ممکن است آسیب‌رسان باشد. وی ادامه داد:‌ مساله‌ی نرخ ارز فرصتی برای صادرات در کشور شده است ولی همین فرصت در دو زاویه دولت و بخش خصوصی تهدیدهایی را نیز به وجود آورده است. آل‌اسحاق با تاکید بر این که از نظر دولت یکسری درآمدهای غیرمنطقی برای صادرات به وجود آمده که باید از طریق مالیات و روش‌های مشابه کنترل شود اظهار کرد: باید تقویت بنیان‌های آسیب دیده را مد نظر قرار دهیم و رقابتی برای پایین آوردن قیمت‌ها در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دولتی ایجاد شود.

رییس اتاق تهران گفت: در شرایط فعلی به جای این که بازارها را حفظ کنیم به دست خودمان شرایطی برای آسیب‌پذیرتر شدن‌مان فراهم کرده‌ایم. وی با بیان این که شرایط اقتصادی در ایران باید به ثبات برسد بیان کرد: یک خطر بزرگ که درحال حاضر ایران را تهدید می‌کند این است که کشور «دلاری» شود به طور مثال، برای چه کرایه‌ی حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید براساس فرانک سوییس و دلار باشد؟ رییس اتاق تهران با بیان این که کار به جایی می‌رسد که کرایه‌ی خانه هم در ایران «دلاری» می‌شود، اظهارکرد: عدم توجه به ثبات اقتصادی و نرخ ارز خسارت‌هایی را به بار می‌آورد که قابل جبران نیست.

۲۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۹:۴۴
ایسنا |
تعداد بازدید : ۸۴۸