رنجبرزاده: دولت باید در تنظیم بازار دخالت مستقیم داشته باشد

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: ارز بالا می‌رود قیمت‌ها چند برابر افزایش می‌یابد، ارز پایین می‌آید، اما همچنان قیمت‌ها بالا هستند. این یعنی دولت نتوانسته است در موضوع ثبات ارز کارآمدی خود را داشته باشد.
به‌ گزارش ‌پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، گفت‌: قریب به ۴۰ سال است که دشمن در زحمت و تلاش است که بتواند مسیر انقلاب اسلامی را تغییر داده و ملت ایران را تسلیم خود کند. همچنین اعلام نموده که امسال سال پایانی انقلاب اسلامی است، اما ۴۰ سال مقاومت و پیوند مستحکم بین امام و امت موجب شده است که ما امسال دو پیروزی را در ۲۲ بهمن جشن بگیریم. یکی پیروزی جبهه حقانیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و دوم پیروزی افول آمریکا و عوامل آن در عرصه بین‌المللی است.

رنجبرزاده ادامه‌ داد: آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته جبهه‌های مقابله‌ای زیادی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران گشوده است. از جبهه نظامی، نفوذ و اختلال در انسجام داخلی با قدرت رسانه‌ای و جنگ روانی و جبهه مقابله‌ای با پیشرفت‌های علمی در عرصه فناوری، تحقیقاتی و پژوهشی در اوج تهدیدها و تحریم‌ها ملت انقلابی و هوشمند پشت سر رهبری بر همه این جبهه‌های مذبوحانه فائق آمده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی آخرین تیر کمان دشمن را جنگ اقتصادی خواند و در ادامه‌ اضافه کرد: آمریکا با شدیدترین تحریم‌ها و ساختارشکنی‌ها و با حراج حیثیت و اعتبار نداشته خود در منظر جهان آرزوی تسلیم ملت ایران را دنبال می‌کند. قطعا ما نیز در این جبهه مصمم‌تر و آماده‌تر از همیشه دشمن را عقب می رانیم و دیگر کشورها را همراه خود می‌کنیم.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تامل و دوری از شتاب زدگی در سخن گفتن در مورد افراد و جریانات ساختارشکن و حمایت از تریبون‌های رسمی و اجتماعی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت‌: دختران خیابان انقلاب در حوزه حجاب ماموریت داشتند که ساختارشکنی کنند. اکنون کجایند؟ همان جا که در پارلمان کانادا حضور می‌یابند و ملتماسانه درخواست تحریم ایران را دارند.

رنجبرزاده حذف کارت سوخت را یکی از اشتباه‌های دولت دانست که موجبات قاچاق سوخت را فراهم کرده است و افزود: برای جبران کسری بودجه دولت نباید شتاب‌زده و ابتدا به ساکن به افزایش قیمت بنزین روی آورد،‌ بلکه اول باید راه‌های سوءاستفاده از عامل‌های انرژی و به ویژه‌ بنزین را دنبال کنید و با تمام برنامه‌ریزی‌هایمان از قاچاق سوخت جلوگیری به عمل آوریم و سپس چگونگی عرضه بسته حامل های انرژی را مورد بحث قرار دهیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میزان بالای حجم قاچاق بنزین در کشور گفت: افزایش قیمت بنزین بدون لحاظ بسته‌های کامل حمایتی به ویژه‌ برای اقشار دهک‌های کم درآمد نوعی بی عدالتی و ظلم به مردم است، چون سطح عمومی قیمت ها را افزایش داده و اثر مستقیم بر افزایش تورم دارد.

رنجبرزاده با اشاره به ضرورت تنظیم بازار توسط دولت تصریح کرد: رشد نرخ ارز افزایش چندانی نداشته است، اما شاخص‌های قیمت مصرف کننده رو به افزایش است. افزایش نقدیندگی در سال‌های گذشته و تغییر در ترکیب نقدینگی، اثرگذاری جدی روی شاخص‌های قیمت مصرف کننده داشته است. اگر اردیبهشت را با شهریور ماه مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که نرخ ارز ترجیحی و عرض نیمایی افزایش آن چنانی نداشته است. ولی روی قیمت کالاها ۱۵.۷ درصد افزایش قیمت داشته ایم.

وی در پایان گفت‌: دولت ضرورت دارد در شرایط فعلی به صورت جدی و شبانه روز در موضوع مراقبت از تنظیم بازار مداخله نماید. در تنظیم بازار دولت باید دخالت مستقیم داشته باشد. ارز بالا می‌رود، قیمت‌ها چند برابر افزایش می‌یابد، ارز پایین می‌آید، همچنان قیمت‌ها بالا هستند. این یعنی دولت نتوانسته است در موضوع ثبات ارز و قیمت ها کارآمدی خود را داشته باشد.
۲۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۴
ایسنا |
تعداد بازدید : ۴۴۱