سهم‌بخش خصوصی از اصل ۴۴پروژه‌های زیان ده شد

سهم‌بخش خصوصی از اصل ۴۴پروژه‌های زیان ده شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح علل عدم توفیق خصوصی سازی در کشور گفت:دلیل آن که عموما شرکت های بخش خصوصی ضررده هستند نخست این است که این شرکت ها تحت حمایت درست قرار نگرفتند و مهم تر از آن نیز واگذاری شرکت ها و موسسات و کارخانجاتی که سودده بودند به دولت و واگذاری شرکت های ضررده به بخش خصوصی بوده است.
محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: خصوصی سازی با مفهومی که در متن قانون آمده است به نحو مطلوب پیش نرفته و اگر به نحو مطلب پیش می رفت شاهد بسیاری از مشکلات امروز نبودیم.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب اظهارداشت:اصل قانون در زمینه اجرای خصوصی سازی این مسئله را مورد تاکید قرار می دهد که کارها باید به دست مردم سپرده شود و دولت از تصدی گری دست بردارد و تنها نقش نظارتی خود را انجام ندهد.

علیپور با انتقاد از رشد شبه دولتی ها در جریان روند اجرای خصوصی سازی در سال های گذشته، گفت:در خصوصی سازی تاکید می شود دولت نباید تبدیل شود به عامل اجرایی و همه امورات را خود به دست گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح اهمیت توجه بیشتر به بخش خصوصی در شرایط امروز جامعه تصریح کرد:در تجارت خارجی با توجه به شرایطی که درعرصه بین الملل پیش رو داریم، باید کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم در صادرات نیز حضور بخش خصوصی اهمیت بسیار زیادی دارد.

علیپور با اشاره به آمادگی بخش خصوصی از نظر توان علمی و اجرایی برای اجرا و مدیریت پروژه های نفتی تاکید کرد:در بخش نفت می توانیم وسعت عمل بیش تری در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی داشته باشیم.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس در تشریح علل عدم توفیق خصوصی سازی در کشور گفت:دلیل آن که عموما شرکت های بخش خصوصی ضررده هستند نخست این است که این شرکت ها تحت حمایت درست قرار نگرفتند و مهم تر از آن نیز واگذاری شرکت ها و موسسات و کارخانجاتی که سودده بودند به دولت و واگذاری شرکت های ضررده به بخش خصوصی بوده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پتانسیل های بخش خصوصی در حال حاضر در کشور تاکید کرد:مسئولین باید اهتمام جدی تری در جهت خصوصی سازی داشته باشند چرا که زمینه های بسیاری نیز وجود دارد تا این مهم محقق شود./

۲۱ مهر ۱۳۹۱ ۲۰:۵۳
تعداد بازدید : ۹۹۵