لاهوتی: کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان ۷۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس کمبود سالانه برنج کشور را ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در حالی که نیاز کشور به واردات برنج حداکثر ۵۰۰ هزار تن است اما تا این لحظه بیش از دو میلیون تن برنج وارد کشور شده است، دیگر از دولت ناامید شده‌ایم و از همین جا از مقام معظم رهبری استدعا دارم و دست ایشان را می‌بوسم که این مسئله را یک جوری حل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: حتما باید در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر ایجاد کنیم. یارانه افرادی که یک میلیارد تومان درآمد دارند با افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است، باید تغییر کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خواستار مدیریت حامل‌های انرژی بدون آثار تورمی شد و افزود: معمولا آثار تورمی در اصلاح قیمت سوخت مورد توجه قرار نمی‌گیرد. به محضی که گفته می‌شود حامل‌های انرژی مدیریت شود به سرعت بحث افزایش نرخ سوخت مطرح می‌شود و هیچ اقدامی برای خارج کردن خودروهای فرسوده و قاچاق سوخت مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که همه این مسائل باید در کنار هم منجر به مدیریت حامل‌های انرژی شود.

وی فرار مالیاتی را دیگر چالش بودجه سال آینده دانست و افزود: ۳۰ درصد فرار مالیاتی داریم. به جای آنکه در لایحه بودجه ۹۸ سراغ صندوق توسعه ملی بریم و سهم آن از درآمدهای ارزی را از ۳۴ به ۱۰ یا ۲۰ درصد کاهش دهیم جلوی فرار مالیاتی را گرفته و کاری کنیم تا آن ۳۰ درصد فراریان مالیاتی، مالیات خود را پرداخت کنند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تفاهم با رییس‌جمهور درباره مسائل ارزی سخن گفت و افزود: با رییس‌جمهور تفاهم کردیم که حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی تخصیص بدهد و ایشان هم این کار را انجام دادند اما به طور میانگین قیمت کالا ۷۰ درصد افزایش یافت. این درست نیست که کالا با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شود و با ۷۰ درصد افزایش قیمت به دست مصرف کننده نهایی برسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس مدعی شد: زمینهای کشاورزی و شالیزارها پشت سر هم در حال تغییر کاربری است. چرا چای با ارز دولتی وارد می‌شود؟ چرا تعرفه ابریشم افزایش داده نمی‌شود؟ برای واردات ابریشم با تعرفه ۴۰ درصد با وزیر جهادکشاورزی توافق کردیم اما این توافق اجرایی نشد. آثار مخالفت افرادی که اجازه نمی‌دهند تعرفه ابریشم بالا برود، مشخص است.
۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰
ایسنا |
تعداد بازدید : ۳۵۵