اولین بازدید محمدی از طرح های پتروشیمی عسلویه به عنوان معاون وزیر نفت

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از چند طرح توسعه ای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه جمعی ازمدیران ارشد این شرکت از طرح های پتروشیمی بوشهر، مخازن سبز عسلویه ، پادجم، صدف، پارسیان سپهر و نیز اسکله پارس ،متانول کاوه و سیراف انرژی بازدید کرد و درجریان آخرین مراحل ساخت این طرح ها قرار گرفت.
این گزارش می افزاید: مدیران عامل طرح ها ی درحال ساخت نیز گزارشی ازآخرین روند ساخت وتکمیل این طرح های توسعه ای را ارائه کردند.

پیشرفت 81 درصدی شرکت توسعه پلیمر پادجم

معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت توسعه پلیمر پادجم، واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند تولیدات پتروشیمی که عمدتا بر پایه تولید دو محصول عمده است، قرار گرفت.
حسنی مدیرعامل شرکت توسعه پلیمر پادجم، با بیان این که این شرکت در مجموع، ٨١ درصد پیشرفت داشته و تمرکز واحد روی تولید ABS است.
وی در خصوص تامین خوراک این مجتمع گفت: بیشتر خوراک ما از پارس جنوبی و پتروشیمی جم تامین و پیش بینی می شود فاز اول مجتمع تا اسفندماه سال آینده راه اندازی می شود.

واحد شیرین سازی پتروشیمی بوشهر آماده دریافت گاز

معاون وزیر نفت در بازدید از پتروشیمی بوشهر واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند طرح های شیرین سازی و اقدامات این شرکت قرار گرفت.
مهندس رضا رستگار مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با بیان این که سابقه این شرکت به سال ٩٠ برمی گردد، اظهار داشت: واحد شیرین سازی این مجتمع به علت این که سایتی پالایشگاهی است در خارج از این مجموعه قرار دارد و گاز شیرین دارد و گوگرد گرانول شده تولید می کند.
به گفته رستگار، به رغم مشکلات بوجود آمده به واسطه تحریم، کارهای تعمیرات واحد انجام و ترین در مرحله راه اندازی است و انشاءالله تا پایان آذرماه، آماده دریافت گاز خواهد بود.

وی با بیان این که واحد متانول این شرکت از گاز شیرین استفاده می‌کند، اظهار داشت: این واحد که با طراحی لینده آلمان ساخته شده، با فاصله تقریبی ۷ کیلومتر، گاز شیرین را وارد مدار می‌کند تا خروجی اتان را از آن بگیریم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر، یک خط رینگ اتان ۳۰ اینچی هم از اینجا تا پتروشیمی کاویان رفته تا روی آن بتوانیم هم اتان بگیریم و هم اتان بدهیم.

شتاب در روند ساخت پتروشیمی صدف در صورت تامین منابع مالی

مجتبی خورسند مدیرعامل شرکت شیمیایی صدف عسلویه نیز درجریان این بازدید با اشاره به برخی موانع در مسیر پیشرفت این طرح گفت: در صورت تامین منابع مالی با توجه به وجود ظرفیت های انسانی و فنی موجود می توانیم به روند ساخت شتاب بخشیم.
براساس این گزارش، این طرح با استفاده ازجدیدترین دانش فنی و فرآیندی شرکت ورسالیس ایتالیا ( Versalis ) و مهندسی پایه شرکت تکنیمونت ایتالیا ( Tecnimont ) در فاز دوم طرح های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در حال اجرا است.

ساخت تمامی مخازن توسط شرکت های ایرانی

معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند ساخت مخازن پتروشیمی قرار گرفت.
یزدانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه با بیان این که تمامی مخازن توسط شرکت های ایرانی ساخته شده و یا در حال ساخت است، اظهار کرد: تقریبا تمام مخازن که برای فرآورده های متنوع پتروشیمی در حال ساخت است، در مراحل نهایی قرار داردو تقریبا آماده پمپاژ هستند.
وی در خصوص آمادگی شرکت در مورد رعایت الزامات ایمنی و در تایید سخنان مهندس محمدی در این باب، ادامه داد: در این زمینه HSE کاملا قوی عمل می کند.

بندر پارس با قابلیت پهلو گیری 1000 کشتی

در حال حاضر ۹ اسکله از اسکله های صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه فعال هستند و حدود18 نوع فرآورده مختلف صنعت پتروشیمی را به جهان صادر می کنند.
شهریاری مدیرعامل شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی با بیان این که در حال حاضر این شرکت ١٥ پست اسکله دارد که ٩ اسکله آن فعال است،اظهار داشت:: این بندر جزو بنادر ویژه و استراتژیک این صنعت در جهان است زیرا دارای ٣٢ متر عمق اسکله است و کشتی ها می توانند به راحتی آنجا پهلو بگیرند. همچنین این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ١٠٠٠ کشتی را دارد.
شایان ذکر است که در این بازدید، مهندس محمدی در جریان دستاوردها، میزان تولید، برنامه های آتی و نیازهای این شرکت قرار گرفت.

پیشرفت 70 درصدی شرکت پتروشیمی پارسیان سپهر

معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت پتروشیمی پارسیان سپهر واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند تولیدات، پایش محصولات و خروجی نهایی آن به ویژه متان و ارسال مجدد آن به پالایشگاه پارسیان، قرار گرفت.
خلیلی، رییس مجتمع شرکت پتروشیمی پارسیان سپهر،گفت: از آن جا که ورودی ما از پارسیان ١ و ٢ است که خود، گاز شیرین دارند، ما نیاز به واحد شیرین سازی نداریم و در نتیجه، پس از دریافت خوراک، خروجی خود یعنی متان را با یک خط ٤٢ اینچ به پارسیان برمی گردانیم تا از آنجا به خط سراسری تزریق شود.
وی در خصوص تامین تجهیزات این مجتمع گفت: پیشرفت این پروژه در حال حاضر روی 70.25 درصد است که با توجه به آمادگی شرکت برای ترخیص کالا و تجهیزات خود، امیدواریم بزودی این پروژه به سرانجام برسد.
شایان ذکر است که در این بازدید، بهزا دمحمدی در جریان دستاوردها، ظرفیت تولید، چالش ها و برنامه های آتی و نیازهای این شرکت ها قرار گرفت.
۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۵۶
نیپنا |
تعداد بازدید : ۸۸۰