پیشنهاد افزایش سهم نفت در بودجه سال 92 برای توسعه پروژه های نفتی

پیشنهاد افزایش سهم نفت در بودجه سال 92 برای توسعه پروژه های نفتی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد داده ایم به منظور شتاب در اجرای پروژه های صنعت نفت، بودجه بیشتری را برای سال آینده به این بخش اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)،ˈاحمد قلعه بانیˈ افزود: از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه خواسته شد، با توجه به ضرورت توسعه پرشتاب میدان های مشترک و طرح های بالادستی صنعت نفت، سهم 14.5 درصدی از فروش نفت خام را حداقل به 25 درصد افزایش دهند تا منابع مالی این طرح ها همگام با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق های انرژی به طور کامل محقق شود.

وی با بیان اینکه، کمیسیون های برنامه و بودجه، انرژی و اقتصادی مجلس همکاری های خوبی را با مجموعه صنعت نفت داشته و دارند تصریح کرد: از مجلس و کمیسیون های یادشده درخواست می کنیم در بودجه سال 92 به توسعه بخش بالادستی صنعت نفت توجه بیشتر و ویژه ای داشته باشند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: گزارشی از وضعیت کنونی پروژه های شرکت ملی نفت و نیازهای آتی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شد که بر همین اساس قرار است اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای آشنایی بیشتر با نیازها و وضعیت پیشرفت فازهای پارس جنوبی به زودی از عسلویه بازدید کنند تا در جریان پیشرفت پروژه ها قرار گیرند.

به گفته وی، اختصاص سهمی از منابع حاصل از فروش گاز طبیعی در قالب بازپرداخت مطالبات توسعه میدان های گازی از دیگر پیشنهادهای شرکت ملی نفت به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای تامین مالی پروژه ها بوده است.
۲ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۰۱۸