واگذاری اراضی رایگان برای ساخت نیروگاه در شهرک ها ونواحی صنعتی

واگذاری اراضی رایگان برای ساخت نیروگاه در شهرک ها ونواحی صنعتی
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران از واگذاری اراضی رایگان تا سقف حداکثر دو هزار متر مربع به منظور احداث نیروگاه برق در شهرک ها ونواحی صنعتی خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ˈ فخراله مولاییˈ با اشاره به سیاست های حمایتی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران برای ساخت نیروگاه (مقیاس کوچک) در شهرک ها و نواحی صنعتی گفت: در راستای تامین برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها ونواحی صنعتی وهمچنین به منظور تشویق و ترغیب فعالان بخش خصوصی به سرمایه گذاری در زیر ساخت های تولیدی تا سقف دو هزار مترمربع حق بهره برداری اراضی صنعتی شهرک ها ونواحی صنعتی در قبال ارائه مجوز احداث نیروگاه مقیاس کوچک از وزارت نیرو به صورت رایگان به متقاضیان واگذار می شود.

وی افزود: همچنین واگذاری اراضی صنعتی افزون بر دو هزار متر مربع نیز با تعرفه صنعتی و به صورت نقد واقساط محاسبه و دریافت می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه به ازای تولید هر یک مگاوات برق ، 100مترمربع زمین دراختیارمتقاضیان قرارمی گیرد، افزود: برای تولید هر یک مگاوات برق حدود 600 تا 700هزاردلار سرمایه نیاز است که سرمایه گذاران با توجه به تسهیلاتی که از بانک های عامل به ویژه صنعت،معدن دریافت می کنند ، می توانند در این مناطق صنعتی سرمایه گذاری کنند.

مولایی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک شرکت خصوصی در شهرک صنعتی نظر آباد با احداث نیروگاه توانسته بخش عمده ای از برق آن شهرک را تامین کند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه شهرک ها و نواحی صنعتی به لحاظ تامین برق،‌ با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: درحال حاضر پنج هزار و 810 مگاوات برق برای شهرک ها و نواحی صنعتی تامین شده اما هم اکنون نیازمند 117 پست برق جدید در شهرک های صنعتی هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران کاهش تلفات انرژی درخطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق وپست های فوق توزیع را از مزایای احداث نیروگاه( مولد مقیاس کوچک)در شهرک های صنعتی عنوان کرد و افزود: تامین آب‌، برق و گاز تا ورودی شهرک های صنعتی به میزان مورد نیاز همواره از سخت‌ترین بخش های ایجاد شهرک های صنعتی بوده‌است.

مولایی تصریح کرد: تامین این دسته از امکانات مرتبط با سایر دستگاه های اجرایی کشور است اما سایر عملیات عمرانی نظیر زیرسازی، روسازی، شبکه های داخلی آب، برق، گاز ، فاضلاب ، تصفیه خانه ها، مخازن که در حیطه وظایف زیرمجموعه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی قراردارد با مانع جدی رو به رو نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری وزارت نیرو کسری برق مورد نیاز شهرک ها ونواحی صنعتی در آینده ای نزدیک تامین شود.
۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۷:۵۳
تعداد بازدید : ۹۸۲